- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ورود درگیری اوکراین به فاز جدید

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
رسانه: فاز جدید درگیری در اوکراین خطر فوق العاده ای را برای کی یف به همراه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Wall Street Journal در مطلبی می نویسد که فاز جدید درگیری در اوکراین به دلیل افزایش توان جنگی و تولید تجهیزات نظامی روسیه برای کی یف ناخوشایند می شود.

در این مقاله گفته شده است: "فاز بعدی عملیات نظامی روز به روز برای اوکراین خطرناک تر به نظر می رسد... مقامات رسمی اوکراینی اعتراف می کنند که جنگ طولانی به احتمال فراوان برای روسیه ای موفقیت آمیز خواهد بود که اقتصاد خود را وارد ریل های نظامی کرده است".

در این مقاله تاکید است که مسکو تولیدات تعداد بالای پهپادهای تهاجمی، موشک و تانک را راه اندازی کرده است. علاوه بر آن، روسیه بر خلاف اوکراینی که به شدت به واردات متحدان غربی وابسته می باشد و هم اکنون با کبود تجهزات نظامی روبرو گشته، از ذخایر عظیم تسلیحات برخود است.
بنای یادبود در میدان استقلال کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
پیش بینی تغییرات گسترده در رهبری اوکراین در آینده نزدیک
نویسنده این مقاله خاطرنشان کرده است که شرایط برای نیروهای مسلح اوکراین از منظر نیروی نظامی نامطلوب می باشد. سربازان تیپ نخبه 47 مکانیزه این کشور اعلام کرده اند که علاوه بر خالی شدن ذخایر تسلیحاتی شان، در حال از دست دادن نیروهای خود می باشند. این نیرو ها به همین دلیل مجبو هستند تا اپراتور های پهپادی و پرسنل تانک ها و سایر تجهیزات زرهی خود را به خط مقدم اعزام نمایند.
والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین شرایط برای کی یف را به بن بست رسیده عنوان کرده است. وی در مقاله ای برای نشریه اکونومیست اظهار کرده که ارتش اوکراین به احتمال فراروان در خطوط مقدم "یک پیشروی عمیق و زیبا" را انجام نخواهد داد. دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به نوبه خود تاکید کرده است که هر چه مقامات اوکراینی زودتر درک کنند که شانسی برای پیروزی در میدان جنگ ندارند، همانقدر سریعتر چشم اندازها برای حل و فصل شرایط باز خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала