هشدار اسرائیل به لبنان: به سرنوشت غزه دچار خواهید شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل و فلج هسته ای ایران
اسرائیل و فلج هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل: در صورتی که "حزب الله" لبنان را وارد جنگ کند، بیروت سرونشت غزه را تکرار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که در صورتی که جنبش «حزب الله» تصمیم به کشاندن لبنان به جنگ با اسرائیل بکشد، کشورش می تواند در بیروت همان کاری را انجام دهد که هم اینک در نوار غزه در حال انجام آن می باشد.

وزیر دفاع اسرائیل در حین بازدید از یکی از پایگاه های نظامی این کشور در مرز با لبنان تاکید کرد: "گروه "حزب الله" در حال کشاندن لبنان به جنگی می باشد که ممکن است رخ دهد. این گروه اشتباه می کند. اگر این اشتباه را بکنند، شهروندان لبنان در وهله اول هزینه آن را پرداخت خواهند کرد. ما می توانیم در بیروت همان کاری را انجام دهیم که در "غزه" در حال انجام آن هستیم".

اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در سایه حملات بی وقفه از لبنان به خاک اسرائیل صورت پذیرفت. نیروهای «حزب الله» غالبا با موشک های ضد تانک اسرائیل را بمباران می کنند که باعث خسارات عمده و یا قربانیان بالا در بین جمعیت این کشور نمی شود. ارتش اسرائیل نیز در پاسخ به هر پرتاب موشک از خاک لبنان، مواضع «حزب الله» را بمباران می کند. ساکنان شهرک های اسرائیلی در شمال این کشور و در مجاورت مرز لبنان به فواصل ایمن تخلیه شده اند تا در صورت تشدید درگیری ها در امان باشند.
نصرالله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
دبیرکل "حزب الله" عملیات اسرائیل در غزه را توحش نامید
پیشتر حسن نصرالله رهبر جنبش شیعی «حزب الله» لبنان اعلام کرده بود که اجتمال جنگ گسترده با اسرائیل واقعی می باشد. وی آمادگی کامل نیروهای تحت امر خود را برای هرگونه تغییرات در جبهه لبنان و اسرائیل مورد تاکید قرار داده بود و خاطرنشان ساخت که «همه سناریو ها محتمل می باشند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала