درخواست کشورهای عربی و اسلامی از شورای امنیت برای توقف درگیری ها در غزه

© AP Photo / Abed KhaledМужчина сидит на обломках среди руин зданий, которые подверглись израильским авиаударам в лагере беженцев Джабалия на севере сектора Газа
Мужчина сидит на обломках среди руин зданий, которые подверглись израильским авиаударам в лагере беженцев Джабалия на севере сектора Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی تجاوز اسرائیل را با جنایت گسترده جنگی همسان دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نهایی نشست اضطراری عربی – اسلامی که روز شنبه در ریاض عربستان سعودی برگزار شد، گفته شده که رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته اند تا "تصمیمات ضروری برای توقف تجاوز اسرائیل در نوار غزه را اتخاذ نمایند".

در این سند تاکید شده است: "ما تجاوز اسرائیل بر علیه نوار غزه و جنایات جنگی در حال انجام، قتل کودکان، زنان و خبرنگاران و نیز حمله به کارکنان بخش درمان که توسط اسرائیل صورت می گیرند، را محکوم می کنیم...از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که تصمیمات ضروری را در مورد توقف تجاوز اسرائیل و محدود سازی فعالیت های شهرک نشینان را اتخاذ نماید".

نشست ریاض - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
نکات کلیدی سخنرانی سران کشورهای اسلامی درباره غزه در نشست ریاض + ویدئو
شرکت کنندگان در این نشست همچنین از سازمان منع سلاح های شیمیایی خواستند تا در خصوص استفاده اسرائیل از این تسلیحات تحقیق کند. علاوه بر این، ایشان از تمامی کشورها خواستند تا "صادرات تسلیحات مورد استفاده توسط دولت اشغالگر علیه ملت فلسطین، را متوقف سازند".

در این بیانیه گفته شده است: "تجاوز علیه نوار غزه همسان جنایت گسترده جنگی می باشد. لازم است که اقدامات بین المللی فوری برای توقف جنگ در غزه صورت گیرد". شرکت کنندگان در این نشست همچنین "هرگونه تلاش برای کوچ اجباری فلسطینی ها در داخل نوار غزه، کرانه باختری و یا اورشلیم" را رد کردند". ایشان بر "لزوم ازادی تمامی اسرا، بازداشت شدگان و افراد غیر نظامی" تاکید کردند و همچنین "رفع محاصره غزه و تامین ورود آزاد کمک های بشردوستانه، غذا، کمک های پزشکی و نیز سوخت" را مورد تاکید قرار دادند".

رهبران کشورهای عربی و اسلامی همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود خوستار انجام تحقیقات بین المللی در خصوص جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه شدند.

در این سند تصریح شده است: "از دادستان کل دیوان کیفری بین المللی درخواست شود تا جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که توسط اسرائیل در رابطه با ملت فلسطین در تمامی قلمروهای اشغالی و از جمله اورشلیم صورت می گیرد، را مورد تحقیق قرار دهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала