اولین دیدار رهبران ایران و عربستان بعد از از سرگیری روابط

ایران عربستان
ایران عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
ابراهیم رئیسی و محمد بن سلمان در ریاض دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز شنبه در حاشیه نشست اضطراری سران کشورهای عربی و اسلامی با موضوع فلسطین در ریاض دیدار و گفتگو کردند.
خبرگزاری دولت ایران در خصوص این دیدار گزارش داده است که طرفین ضمن بررسی توسعه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای توافق کردند که در آینده به تفصیل موضوعات مورد علاقه دو طرف و نیز مسائل خاورمیانه را مورد بحث و بررسی مشترک قرار دهند.
ایران مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
تاکید ایران و مصر بر گسترش روابط دوجانبه
سفیر ایران در عربستان سعودی نیز در خصوص این دیدار اعلام کرده که ابراهیم رئیسی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با بن سلمان و رئیس هیات وزیران عربستان دیدار و گفتگو‌ نمود. رئیس جمهور ایران بار دیگر دعوت خود را از بن سلمان برای سفر به ایران تجدید کرده است.
شایان ذکر است که ایران و عربستان سعودی در ماه مارس سالجاری میلادی بعد از هشت سال با وساطت دولت چین تصمیم به از سرگیری روابط دوجانبه خود گرفتند. پس از آن با آغاز به کاری سفرای دو کشوردر تهران و ریاض، سفارتخانه و کنسولگری های ایران و عربستان سعودی بار فعالیت خود را شروع کردند. همچنین رهبران دو کشور با اشاره به جایگاه تهران و ریاض در منطقه، بر توسعه همه جانبه این روابط تاکید کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала