تاکید ایران و مصر بر گسترش روابط دوجانبه

ایران مصر
ایران مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در دیدار با همتای مصری خود اعلام کرد که تهران هیچ مانعی برای گسترش روابط با قاهره ندارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در حاشیه نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض عربستان با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

ابراهیم رئیسی در این دیدار تاکید کرد: " جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر ندارد".

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
سخنرانی رئیس جمهور ایران در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض

رئیس جمهور ایران ضمن تقدیر از مصر برای برگزاری نشست صلح در قاهره برای برون رفت از بحران غزه، تاکید کرد: " نشست صلح قاهره می‌توانست نقطه عطفی در پایان دادن به جنایات اسرائیلی‌ها در قتل‌عام زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه غزه باشد، اما کشورهای غربی حامی رژیم اسرائیل همانگونه که اجازه ندادند شورای امنیت و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اقدام موثری در توقف این جنایات انجام دهند، مانع ثمربخشی این نشست نیز شدند".

رئیس دولت ایران همچنین با تاکید بر اینکه واشنگتن و تل آویو مانع باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه شده اند، خاطرنشان کرد که گشوده شدن این گذرگاه یک انتظار عمومی می باشد و "باید بلاخره بر این مانع تراشی ها غلبه کرد".

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار اراده سیاسی قطعی کشورش برای ایجاد روابط واقعی با ایران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: " برای این امر وزرای مربوطه را مأمور کرده‌ایم تا پیگیر روابط عمیق بین دو کشور باشند".

رئیس جمهور مصر همچنین در خصوص موضع قاهره در خصوص مسئله فلسطین افزود: " در مورد فلسطین، مصر کشوری است که بیش از دیگران از پیامدهای این موضوع آسیب دیده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала