نقشه راه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب تدوین شد

© Photo / The Islamic Republic Of Iran Railwaysنقشه کریدور ریلی شمال - جنوب
نقشه کریدور ریلی شمال - جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
اشتراک
نقشه راه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب توسط قزاقستان، روسیه، ایران و ترکمنستان تدوین شد.
به گزارش اسپوتنیک، قزاقستان به همراه روسیه، ایران و ترکمنستان نقشه راه شاخه شرقی توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" را تدوین کرد. علیخان اسماعیلوف، نخست وزیر قزاقستان در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند گفت: این امکان افزایش ظرفیت کریدور حمل و نقل بین المللی را به 15 میلیون تن تا سال 2027 فراهم می کند.
نخست وزیر قزاقستان افزود که این کشور همزمان اقداماتی را برای بازگشایی پتانسیل کریدور حمل و نقل شمال-جنوب انجام می دهد.
وی ادامه داد: برای توسعه این مسیر نقشه راه مشترکی با ایران، ترکمنستان و روسیه تهیه شده است که اجرای آن تا سال 2027 ظرفیت کریدور را از 10 به 15 میلیون تن خواهد رساند.
به گفته رئیس دولت قزاقستان، راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران که کوتاه ترین مسیر بین کشورهای سازمان همکاری های اقتصادی در آسیای مرکزی و خاورمیانه است نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر اساس این گزارش، طی 9 ماه، تردد بار در این جهت در مسیر ایران با 9 درصد افزایش از مرز 1.5 میلیون تن گذشت.
نخست وزیر قزاقستان تاکید کرد که توصیه می شود "کار مشترک هم برای رفع موانع اداری و هم برای تعمیق یکپارچگی سیستم های حمل و نقل و لجستیک تقویت شود."
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
سفیر ایران در روسیه: ظرفیت شاخه شرقی کریدور شمال - جنوب 15 میلیون تن است
در ماه ژوئیه، سفیر روسیه در آستانه، الکسی بوروداکین، گفت که در چارچوب توسعه کریدور شمال-جنوب، ما در مورد حمل و نقل بار از روسیه به جنوب و در جهت مخالف صحبت می کنیم و صحبت از حمل و نقل بار از طریق کانال سوئز نیست.
این کریدور قرار است مستقیماً از طریق منطقه خزر از طریق حمل و نقل ریلی، آبی و جاده ای راه اندازی شود. به گفته این دیپلمات، این پروژه نه تنها شامل روسیه، ایران، قزاقستان و ترکمنستان است، بلکه کشورهای جنوب آسیا و در درجه اول هند و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس را دربرمی گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала