سفیر ایران در روسیه: ظرفیت شاخه شرقی کریدور شمال - جنوب 15 میلیون تن است

© Sputnik / Vladimir Trefilovکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
سفیر ایران در روسیه اعلام کرد، جریان محموله بالقوه شاخه شرقی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب 15 میلیون تن تخمین زده می شود که می توان از آن با کارآمدی بیشتری نسبت به وضعیت فعلی استفاده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه روز چهارشنبه در همایش "کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب" که در آستاراخان افتتاح شد، گفت:" در حال حاضر یک شاخه از کریدور حمل و نقل ناتمام مانده است و باید برای استفاده از این شاخه شرقی تلاش کنیم. شاخه شرقی مسیر شمال - جنوب از خلیج فارس از ایران به ترکمنستان، سپس به قزاقستان و در نهایت به روسیه. این مسیر هم اکنون تکمیل شده است و به گفته دوستانم در ایران پتانسیل حمل بار در این مسیر 15 میلیون تن بار است".
سفیر ایران در روسیه معتقد است که می توان از این شاخه به نحو بهتر و موثرتری استفاده کرد. وی افزود: "ما می‌توانیم برای انتقال 1 تا 1.5 میلیون تن یا بیشتر هدف گذاری کنیم".
مجمع بین المللی "کریدور شمال - جنوب" از 25 تا 26 اکتبر در آستاراخان برگزار می شود. این رویداد با شرکت بیش از 150 شرکت از ایران، پاکستان، عمان، امارات، هند، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس و با همکاری دولت منطقه آستاراخان، گروه شرکت های روسیه ایران اکسپو و باشگاه همگرایی بین المللی کاسپین "شمال-جنوب" برگزار می شود.
این مجمع نمایندگان کشورهای واقع در مسیر کریدور شمال جنوب، شرکت‌های صادرات و واردات، تولیدکنندگان تجهیزات و مواد غذایی، سایر شرکت‌های لجستیک و همه علاقه‌مندان به افزایش فروش را گرد هم آورد. در این رویداد آنها قصد دارند در مورد نیازها و ایده های ایران، عراق، افغانستان و سایر کشورها بحث کنند، دریابند که چه مسیرهای حمل و نقل و لجستیکی، جریان پرداخت و بیمه ای باز و موثر خواهد بود. شرکت کنندگان در انجمن همچنین به موضوع حمل و نقل دریایی از نووروسیسک و پایتخت شمالی به خاورمیانه، هند، آسیا و آفریقا خواهند پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала