رایزنی های حضوری روسیه و آمریکا در باره چه بود؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
اشتراک
ریابکوف: "برقراری ارتباط را نمی‌خواهند، خب، نخواهند، ما هم نیازی به آن نداریم، هر وقت خواستند و گفتند، آن وقت ما خواهیم دید که آن را می خواهیم یا خیر".
به گزارش اسپوتنیک، روسیه و ایالات متحده در مورد روابط دوجانبه رایزنی های رو در رو و حضوری به انجام رساندند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اطلاع داد که اخیراً روسیه و ایالات متحده رایزنی‌هایی "در مورد عوامل تحریک کننده در روابط دوجانبه" برگزار کردند، اما پیشرفت در حل مشکلات ناچیز است.
ریابکوف در ادامه افزود: "تماس‌های رودررو گهگاهی از جمله در کشورهای ثالث صورت می گیرد. چندی پیش دوری از رایزنی های دوجانبه در سطح مقامات مسئول در مورد به اصطلاح "عوامل تحریک‌کننده" در روابط ما برگزار شد.
همانطور که پیش بینی می‌شد، پیشرفت کمی در این زمینه وجود دارد، چشم اندازهای ضعیفی برای حرکت به سمت عادی سازی وجود دارد، اگرچه با توجه به عملکرد نمایندگی های دیپلماتیک و مسائل ویزا، ارزش آن را داشت که حرکت به سمت عادی سازی انجام شود. اما تاکنون هیچگونه نشانه آمادگی طرف مقابل برای اجرایی شدن آن مشاهده نشده است".
وی در ادامه تصریح نمود:" نمی‌خواهند، نخواهند، ما هم نیازی به آن نداریم، هر وقت خواستند و گفتند، آن وقت ما خواهیم دید که آن را می خواهیم یا خیر".
درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
ناتو از عهده اش بر نمی آید. در آمریکا در مورد سلاح منحصر به فرد روسیه هشدار دادند
وی خاطرنشان کرد: "کانال های گفت و گو بین مسکو و واشنگتن به ابتکار طرف آمریکایی به حداقل رسیده است.
آنها خودشان فرصت‌ها را برای بحث عمیق، از جمله مسائل منطقه‌ای جاری، مسائل ثبات استراتژیک و غیره مسدود کردند. امروز، وزارت امور خارجه روسیه و آمریکا از طریق سفارتخانه‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند. این روش قدیمی است: دیدارها، تماس‌های تلفنی. اما همه چیز به این سادگی نیست، سازماندهی جلسات برای سفارت و کارمندان سفارت ما در سازمان های دولتی ایالات متحده، ساده نیست این نیز بخشی از نوعی بازی ارزان قیمت از سوی طرف آمریکایی است.
آنها هنوز هم می خواهند از طریق این محدودیت ها سیگنال هایی را برای ما ارسال کنند، کاری مضحک. مکاتبات به اشکال مختلف، از جمله الکترونیکی. تماس های تلفنی گاه به گاه، ابزارهایی هستند که ما استفاده می کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала