گوترش: تمدید "معامله غلات" کار دشواری خواهد بود

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر صادرات غلات
صادرات غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد که تمدید" معامله غلات" کار دشواری خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی بیان کرد که تمدید" معامله غلات" کار دشواری خواهد بود.
گوترش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معامله غلات می تواند مجددا مورد مذاکره واقع شود، گفت: انجام این کار دشوار خواهد بود. ما به تلاش خود ادامه می دهیم، اما انجام آن دشوار خواهد بود.
وی افزود: اگر طرفین درگیری در یک مرحله خاص موافقت کنند که کشتیرانی آزاد در دریای سیاه را برای هر دو طرف فراهم کنند، ایده آل خواهد بود. اما در اینجا احتمالاً آرزوی بزرگی کردم.
اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند
معامله غلات، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده داشت.
روسیه در جولای 2023 ترکیه، اوکراین و سازمان ملل را از فسخ قرارداد غلات که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراین و همچنین کود در سراسر دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود، مطلع کرد. غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود و نه به کشورهای نیازمند آفریقایی صادر کرد و در نتیجه شرایط لازم طرف روسی برای ادامه توافق را نقض کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала