چرا غرب نیاز به تحریم روسیه دارد؟

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве
Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2023
اشتراک
وزیر خارجه هند: همه کشورها با تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه موافق نیستند، فقط غرب به آنها نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera اظهار داشت که غرب به گونه ای تحریم هایی را علیه فدراسیون روسیه اعمال می کند که گویی تمام دنیا با آن موافقت کرده اند.
وی در ادامه افزود: "اما این وضع دور از واقعیت است و درست نیست. اقدامات تحریمی، تنها ابزار مناسبی برای کشورهای غربی است.
این تحریم‌ها اساساً اهرم‌هایی هستند که اقتصادهای توسعه‌یافته بر اساس مکانیسم‌ها، اختیارات و ابزارهایی که طی سال‌ها ایجاد شده‌اند، در اختیار دارند. به اصطلاح "اقتصادهای توسعه‌یافته" از این اهرم‌ها زمانی استفاده می‌کنند که برایشان مناسب باشد. و اینطور نیست که آنها در جستجوی مشروعیت به سازمان ملل رجوع کنند. آنها زمانی این کار را می کنند که فکر می کنند منافعشان در خطر است.
البته درک مفهوم تحریم در بسیاری از نقاط جهان متفاوت است. این کار به گونه ای انجام می شود که انگار تمام دنیا با تحریم ها موافقت کرده اند که اصلا درست نیست".
 مقام ایرانی تجربه روسیه در مبارزه با تحریم های غرب را مثبت ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
مقام ایرانی تجربه روسیه در مبارزه با تحریم های غرب را مثبت ارزیابی کرد
به گفته وی، رویکردهای اروپایی ها در قبال درگیری های اوکراین و خاورمیانه به این دلیل متفاوت است که "در گذشته، زمانی که مشکلات در سایر نقاط جهان بروز می‌کرد، کشورهای اروپایی اساساً معتقد بودند که " این چیزها به آنها مربوط نمی‌شود" و جای نگرانی نیست.
تا زمانی که اروپا امن بود و هیچ چیز زندگی اروپایی‌ها را تهدید نمی کرد، دیگران می توانستند به آن بپردازند. اما وقتی در اروپا اتفاقی می افتد، کشورهای اروپایی خواهان ابراز همبستگی بین المللی هستند. این در حالی است که خیلی‌ها در سراسر جهان معتقدند که باید به منافع آنها نیز توجه شود. در عین حال، به نظر من این مرحله پشت سر گذاشته شده است.
جیشانکار در مورد وضعیت اوکراین ابراز عقیده کرد و گفت که "در مقطعی طرفین باید پشت میز مذاکره بنشینند و گفتگو کنند. هند همیشه برای مساعدت در این زمینه آماده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала