مقام ایرانی تجربه روسیه در مبارزه با تحریم های غرب را مثبت ارزیابی کرد

© Fotolia / Curioso Photography مقام ایرانی تجربه روسیه در مبارزه با تحریم های غرب را مثبت ارزیابی کرد
 مقام ایرانی تجربه روسیه در مبارزه با تحریم های غرب را مثبت ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
سیدعلی روحانی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرد طرف ایرانی تجربه روسیه در مقابله با تحریم‌های غرب را موفق و ارزشمند می‌داند و اقدامات ضد تحریمی بانک مرکزی روسیه اخیراً در بخش‌های ذیربط ایران به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، سیدعلی روحانی در مصاحبه با ریانووستی گفت: ما سیاست ضد تحریمی روسیه را به شکلی خاص مشاهده کردیم. به نظر من این تجربه بسیار موفقی بود. پیش‌بینی‌ها به‌ویژه از سوی غربی‌ها این بود که آسیب‌های بسیار بیشتری از بخش مالی و بانکی به اقتصاد روسیه وارد می‌شود اما تدابیر اتخاذ شده توسط بانک مرکزی روسیه بسیار موثر بودند... تجربه روسیه در مبارزه با تحریم ها تجربه ارزشمند و موفقی است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
مذاکره ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در صنایع نفت و گاز
وی همچنین راهکارهای اتخاذ شده از سوی مقامات روسیه در رابطه با نرخ بهره و فروش نفت و گاز تنها به پول ملی را منطقی دانست و به اعتقاد این مقام ایرانی، این تدابیر به کاهش آسیب‌هایی که تحریم‌ها می‌توانست به اقتصاد روسیه، به ویژه در بخش بانکی و ارز خارجی وارد کند، کمک کرده است.
سرپرست معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: ما تجربه روسیه را به عنوان یک تجربه موفق در مبارزه با تحریم ها در بخش ارز می دانیم درباره آن همچنان در جلسات، سخنرانی ها، گزارش ها در وزارت اقتصاد، مرکز پژوهش های مجلس و بانک مرکزی بحث می کنیم. ما تجربه روسیه در مبارزه با تحریم ها در حوزه ارزی را به طور کامل و مفصل مطالعه کرده ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала