هشدار جنگ داخلی در آمریکا

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2023
اشتراک
رسانه: ایالات متحده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در دروازه جنگ داخلی قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه 19fortyfive در مقاله ای نوشته است که تشدید شرایط سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می تواند زمینه ساز جنگ داخلی در این کشور شود.
در این مقاله گفته شده است: "زمانی که برای دموکراسی، اوج آزادی که دموکراتها به آن فخر می فروشند خطر وجود دارد، این امر می تواند نشانه ای از درگیری تمام عیار باشد".
به عقیده نویسنده این مقاله، وجود اختلاف نظرات بین کاندیداهای سمت ریاست جمهوری، امری عادی است. با این وجود اوج گیری تقابل بین دونالد ترامپ و جو بایدن زمینه ساز تنش بی سابقه ای در داخل ایالات متحده شده است. از این رو است که پس از چندین پرونده قضایی باز شده علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا، وی علنا رقیب اصلی خود را که بنا بر نظر سنجی ها از منظر محبوبیت خود را به آن رسانده، تهدید می کند.
در این مقاله اینگونه جمع بندی شده است که تقابل شدید جمهوری خواهان و دموکرات ها در قالب تقابل ترامپ و بایدن می تواند کشور را به سمت جنگ داخلی سوق دهد.
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
بررسی استیضاح بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا در آینده نزدیک
انستیتو سنجش افکار عمومی Gallup در اواخر ماه اکتبر اعلام کرده بود که میزان نارضایتی از بایدن در بین حامیان حزب دموکرات به رقمی بی سابقه رسیده است. بنا بر آمار این مرکز این عدد در ماه اکتبر از 11 درصد به 75 درصد رسیده است. همچنین پورتال Axios اعلام کرده است که یکی از دلایل این امر این است که برای اولین بار در بیست سال اخیر هم حزبی های رئیس جمهور آمریکا بیشتر طرفدار فلسطین می باشند تا اسرائیل. در عین حال جو بایدن حمایت بی چون و چرایی از تل آویو را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته EADailyسطح حمایت از رئیس کاخ سفید در جامعه آمریکا نیز تا رقم بی سابقه 37% کاهش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала