- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات نیروهای اوکراینی در 24 ساعت گذشته به بیش از 500 نفر رسید

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای روس حین انجام عملیات و کار با سامانه ضد تانک کورنت
نیروهای روس حین انجام عملیات و کار با سامانه ضد تانک کورنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارشی از 24 ساعت گذشته از وضعیت عملیات ویژه نظامی در اوکراین منتشر کرد.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که گروه نیروهای "جنوب" نیروهای مسلح روسیه در جهت دونتسک 140 پرسنل نظامی و 15 واحد تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین از جمله 1 تانک لئوپارد را ظرف 24 ساعت منهدم کردند. .
به گفته این وزارتخانه، در جهت دونتسک، یگان‌های گروه نیروهای "جنوب" با همکاری هوانوردی و توپخانه، نیروی انسانی و تجهیزات تیپ 42 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق کوریوموفکا و کلشچفکا در منطقه کوردیوموکا و کلشچفکا مورد اصابت قرار دادند.
تلفات دشمن در این راستا بالغ بر 140 نفر از پرسنل نظامی، یک دستگاه تانک لئوپارد، دو خودروی زرهی زرهی، سه خودرو بوده است که در جریان نبرد ضد باطری موارد زیر مورد اصابت قرار گرفته است: یک دستگاه خودروی رزمی اوراگان، دو دستگاه هویتزر MSTA-B، دو واحد توپخانه خودکششی"گوازدیکا"، دو خودروی جنگی "گراد"، یک هویتزر D-30 و یک ایستگاه رادار ضد باتریAN/TPQ-37 ساخت ایالات متحده ."
در ادامه گزارش وزارت دفاع : پرسنل نظامی اوکراین حمله ناموفقی را در جهت خرسون انجام دادند و بیش از 60 سرباز را از دست دادند.

در جهت خرسون، یگان‌های نیروهای روسی یک حمله دشمن را دفع کردند. در نتیجه شکست آتش، تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 60 نفر از نظامیان کشته و زخمی شدند، شش خودرو و و هویتزر نیز منهدم شدند.

نیروهای مسلح اوکراین بیش از 55 نظامی خود را در مسیر دونتسک جنوبی در یک روز از دست دادند.
در راستای جنوب دونتسک، یگان‌های گروه نیروهای شرق با همکاری هوانوردی و توپخانه ارتش، حمله تیپ 102 دفاع ارضی نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه شهرک مارفوپول دفع کردند. در منطقه "اوگلیدار" جمهوری خلق دونتسک، خسارت آتش به تمرکز نیروی انسانی تیپ 72 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین وارد شد.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی حدود 310 نظامی خود را در یک روز در مسیرهای کوپیانسک و کراسنولیمانسک از دست دادند.
در جهت کوپیانسک، واحدهای گروه نیروهای "غربی" طی عملیات فعال با پشتیبانی هوانوردی و آتش توپخانه، پنج حمله 54 پیاده نظام موتوری و تیپ 57 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک های"سینوفکا" و شمال "تیمکوفکا" منطقه خارکف دفع کردند.
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام چهار پهپاد اوکراینی بر فراز استان های بلگورود و کورسک در روسیه
تلفات دشمن در این بخش بالغ بر 210 پرسنل نظامی، یک تانک، دو خودروی پیاده نظام، سه خودرو بوده است. در جریان نبرد ضد باطری، یک سامانه توپخانه ای ام 777 ساخت آمریکا و همچنین دو سامانه توپخانه خودکششی گووزدیکا بود.
در جهت کراسنولیمانسک، اقدامات هماهنگ یگان های گروه مرکز نیرو، حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه دو حمله گروه های تهاجمی تیپ 24 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین و هنگ 15 گارد ملی اوکراین را دفع کرد. در مناطق شهرک های نووسلووکا و گریگورووکا جمهوری خلق دونتسک و همچنین باعث شکست پرسنل دشمن در منطقه جنگلداری سربریانسکی شد.
وزارت دفاع تصریح کرد: تلفات روزانه دشمن در این منطقه بالغ بر 100 پرسنل نظامی، دو خودروی زرهی رزمی و سه خودروی زرهی بوده و دو سامانه توپخانه ای ام 777 ساخت آمریکا و دو خودروی رزمی"گراد" مورد اصابت قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала