- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کی یف 5500 سرباز را در یک هفته از دست داد

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر تلفات نیروهای اوکراینی
تلفات نیروهای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: کی یف 5.5 هزار سرباز و 10 هواپیما را در یک هفته از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اعضای هیئت عمومی روسیه در انجمن جامعه دیدار کرد و از آنها خواست که به کار خود برای کمک به جنگجویان عملیات ویژه نظامی ادامه دهند و یادآور شد که دلیل اتحاد کریمه با روسیه و سپس شروع عملیات ویژه نظامی، نگرش نامناسب نسبت به روس ها در اوکراین بود.
پوتین گفت که در دوره اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین عمدتاً با هزینه زمین های روسیه شکل گرفت. در عین حال، در اوکراین مدرن، نگرش عادی نسبت به زبان روسی و فرهنگ روسی متوقف شده است. به گفته وی، اگر چنین نگرشی نبود، در روسیه "هرگز به فکر کسی نمی افتاد که اقدامات مربوط به کریمه را انجام دهد."
به ویژه، رئیس جمهور روسیه اظهارات مبنی بر اینکه مردم روسیه بومی اوکراین نیستند را بی قانونی خواند.
علاوه بر این، رهبر روسیه توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که فساد در اوکراین عملا قانونی شده است و هر موضوعی را می توان با پول حل کرد. پوتین مطمئن است که آمریکایی ها در تلاش برای مبارزه با آن شکست خواهند خورد.
تلفات و زندانیان
وزارت دفاع روسیه روز جمعه به‌روزرسانی هفتگی درباره پیشرفت عملیات ویژه نظامی منتشر کرد. وزارت نظامی روسیه اعلام کرد که از 28 اکتبر تا 3 نوامبر، نیروهای مسلح روسیه 15 حمله گروهی با سلاح های دقیق و هواپیماهای بدون سرنشین به انبارهای سلاح، مکان های ذخیره تجهیزات و نقاط استقرار موقت پرسنل نظامی اوکراینی، ملی گرایان و مزدوران خارجی انجام دادند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: در نتیجه این حملات آشیانه های آماده سازی تجهیزات هوانوردی اوکراینی برای پرواز، سایت های تولید هواپیماهای بدون سرنشین و قایق های بدون سرنشین و گروه هایی از مربیان و مزدوران خارجی منهدم شد.
در جهت‌های کوپیانسک، کراسنولیمانسکی، دونتسک، یوژنودونتسک و زاپوروژیه، پرسنل نظامی روسیه 62 حمله و ضدحمله را دفع کردند و در جهت خرسون تلاش‌های دشمن برای فرود آمدن و به دست آوردن جای پایی در ساحل چپ دنیپر را خنثی کردند.
مجموع تلفات کیف در تمام جهات منطقه نظامی شمالی به بیش از 5435 پرسنل نظامی رسید. علاوه بر این، دشمن 28 دستگاه تانک، 81 خودروی زرهی، 74 قبضه توپ صحرایی و 8 خودروی جنگی MLRS و 35 فروند شناور مختلف را از دست داد. همچنین چهار انبار مهمات و تجهیزات نظامی نیز منهدم شد.
در این بیانیه آمده است که در هفته گذشته : هواپیماهای جنگنده نیروی هوافضای روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک هفته 10 فروند هواپیمای اوکراینی و یک فروند بالگرد شامل 5 فروند میگ 29، سه فروند سوخو-27، یک سوخو-25، یک فروند L-39 و یک فروند بالگرد میل-8 را منهدم کردند. چهار موشک آکتامس، سه بمب جی- دام ، 3 موشک هارم و 51 موشک هایمرز و 274 پهپاد رهگیری و منهدم شدند.
موشک اندازی جنگنده های سوخو 25 + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حملات جنگنده های سوخو-25 روسیه به مواضعی در اوکراین + فیلم
وزارت دفاع روسیه افزود: در عرض یک هفته، 28 پرسنل نظامی اوکراینی داوطلبانه تسلیم نیروهای روسی شدند. تنها در اول نوامبر سال جاری، پانزده پرسنل نظامی اوکراینی داوطلبانه به یکی از واحدهای گروه نیروهای شرق تسلیم شدند و از اجرای دستورات فرماندهی و خودداری کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала