کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تجهیزات لازم برای نجات افراد زیر آوار در غزه را ندارد

© Photo / Wael Abu Hassan, media director at the Rafah crossing, from the Palestinian sideآمبولانس هدف قرار گرفته در غزه توسط ارتش اسرائیل
آمبولانس هدف قرار گرفته در غزه  توسط ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
شومبورگ: صلیب سرخ در مذاکرات گروگانگیری بین حماس و اسرائیل دخالتی ندارد
به گزارش اسپوتنیک، ویلیام شومبورگ، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) تجهیزات سنگین یا بولدوزر برای کمک به افراد گرفتار در زیر آوار در نوار غزه در اختیار ندارد و مرحله کنونی درگیری هنوز اجازه بحث در مورد این موضوع را نمی‌دهد. دفتر صلیب سرخ در غزه به ریانووستی گفت.
او گفت: ما تجهیزات سنگینی برای انجام این نوع کارها نداریم، با این حال، ما برای مدت طولانی با دفاع مدنی (غزه) و همچنین با اداره پلیس (غزه) که مسئولیت آن را بر عهده دارد، همکاری می کنیم. ما از آنها حمایت می کنیم و ما در این مورد (تحویل تجهیزات سنگین) هیچ مذاکره ای نداریم.
وی افزود که سطح ویرانی در غزه "وحشتناک" است زیرا کلا محله هایی وجود دارد که دیگر شبیه غزه قدیمی نیستند.
ویلیام شومبورگ، رئیس دفتر صلیب سرخ در غزه افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) مستقیماً در مذاکرات بین حماس و اسرائیل در مورد موضوع گروگان ها شرکت نمی کند، فقط به عنوان یک میانجی بی طرف به درخواست طرفین مداخله می کند.
شومبورگ خاطرنشان کرد که نمی داند مذاکرات کجا و چگونه بین طرف های درگیر در جریان است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به‌عنوان یک میانجی بی‌طرف، مستقیماً در مذاکرات بین طرفین در مورد موضوع گروگان‌ها شرکت نمی‌کند. تنها به درخواست طرفین پس از مذاکرات شرکت می‌کند. اما من بسیار مفتخرم که در آزادی چهار گروگان شرکت کردیم.
مقامات اسرائیلی پیش از این بارها به نقش کلیدی قطر در روند مذاکرات برای آزادی گروگان ها اشاره کرده اند. تعداد گروگان های حماس در نوار غزه به طور رسمی تایید شده است که اکنون به 240 نفر می رسد.
حملات اسرائیل به غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
مرگ و دفن قانون بین الملل در غزه
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. به گفته وزارت بهداشت محلی، تعداد قربانیان نوار غزه از 7 هزار نفر گذشت و بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند.
با تشدید درگیری، حداقل 20 روس کشته شده اند، سه نفر گمان می رود گروگان باشند و چندین نفر دیگر نیز مفقود هستند. به گفته منابع مختلف، بیش از 200 اسرائیلی در اسارت حماس هستند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала