ایالات متحده یک بسته کمکی جدید به اوکراین ارائه می کند

© U.S. Air Force / Staff Sgt. Marco Gomezکمک های نظامی امریکا به اوکراین
کمک های نظامی امریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
بلینکن: ایالات متحده بسته کمکی جدید 125 میلیون دلاری را به اوکراین متعهد می شود
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده بسته جدیدی از کمک های نظامی به ارزش حدود 125 میلیون دلار به اوکراین ارائه می کند.

بلینکن در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: ایالات متحده از انتقال بسته جدیدی از تسلیحات و تجهیزات برای حمایت از مردم اوکراین در دفاع از کشور خود و آزادی در برابر تجاوز روسیه خبر می دهد.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده و ائتلاف کشورهای تحت رهبری آن تا زمانی که فدراسیون روسیه تصمیم به خروج نیروهایش از این کشور بگیرد، به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.
رئیس دیپلماسی آمریکا گفت: ما به همکاری با کنگره برای پیگیری منافع امنیت ملی خود ادامه خواهیم داد و به اوکراین کمک می کنیم از خود محافظت کند و آینده خود را در یک دموکراسی باثبات و مرفه تضمین کند.
آمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اعلام بسته جدید کمک های نظامی آمریکا برای اوکراین در روز جمعه
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала