https://spnfa.ir/20231102/پروتکل-کریدور-حمل-و-نقلی-چین-به-اروپا-از-مسیر-ایران-امضا-شد-18448921.html
پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ایران امضا شد
پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ایران امضا شد
اسپوتنیک ایران
پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به امضای وزرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) رسید. 02.11.2023, اسپوتنیک ایران
2023-11-02T14:21+0330
2023-11-02T14:21+0330
2023-11-02T14:21+0330
جهان
اقتصادی
سیاسی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0b/02/18448764_0:54:801:504_1920x0_80_0_0_656bf1c7751358cc49df19b6599da98c.jpg
به گزارش اسپوتنیک، دوازدهمین اجلاس وزاری حمل ونقل سازمان همکاری اقتصادی اکو با حضور شهریار افندی زاده به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی در شهر تاشکند ازبکستان در تاریح 11 آبان 1402 برگزار شد.در حاشیه این نشست که با حضور وزرا و نمایندگان وزارتخانه های حمل و نقلی سازمان همکاری اقتصادی برگزار شده بود، پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به امضای وزرا و نمایندگان کشورهای مذکور رسید.بنابراین گزارش یکسان سازی تعرفه ها و رویه های حمل و نقلی و فرایندهای مرزی در چارچوب پروتکل امضا شده میان کشورها به اجرا گذاشته می شود که براین اساس پیش بینی می شود بتوان سهم قابل توجهی از حجم ترانزیت چین به اروپا را به مسیر ترانزیت شرقی غربی ایران جذب کرد.همچجنین در دوازدهمین نشست وزاری حمل ونقل سازمان همکاری اقتصادی اکو درباره افزایش راهکارهای تقویت ارتباطات حمل و نقلی در منطقه اکو بحث و تبادل نظر شد.ضرورت تامین مالی پروژه های زیرساختی منطقه اکو با مشارکت بانک توسعه آسیایی، تکمیل حلقه های مفقوده ریلی و جاده ای و همچنین راه های تجاری سازی و تقویت کریدورهای منطقه ای از جمله اسلام آباد تهران استانبول، آلماتی تهران استانبول و کریدورهای شرقی غربی برای اتصال چین به اروپا و همچنین مسیر های دریایی خزر، از دیگر مواردی بود که نمایندگان کشورهای عضو اکو درباره آن به گفتگو پرداختند و تصمیماتی در خصوص آن اتخاذ شد.ضرورت برقرار پایدار جریان حمل و نقل در شرایط بروز پاندمی ها و تغییرات ژئوپلتیکی از دیگر مواردی بود که وزرا و نمایندگان وزارت خانه های حمل و نقلی منطقه اکو بر ضرورت آن تاکید شد.در این نشست شهریار افندی زاده با تشریح ابتکار حمل و نقلی ایران-راه، به بیان جزییات این ابتکار و اجزای آن پرداخت و تاکید کرد: با به کار گیری این ابتکار، کلیه کشورهای منطقه خواهند توانست دسترسی امن و ارزانی را برای اتصال به جغرافیای پیرامونی از مسیر ایران بیابند.در ادامه این اجلاس، بیانیه و تصمیمات وزرا برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه اکو قرائت شد. نشست سیزدهم وزرای حمل و نقل سازمان همکاری اقتصادی، سال آینده به میزبانی کشورمان در تهران برگزار خواهد شد.
https://spnfa.ir/20231101/وزارت-حمل-و-نقل-روسیه-یادداشت-هایی-را-در-مورد-ایجاد-دو-کریدور-از-طریق-افغانستان-و-خزر-امضا-کرد-18431768.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0b/02/18448764_28:0:771:557_1920x0_80_0_0_6a193746e40bb190b00815776d2b7d97.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
جهان, اقتصادی, سیاسی
پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ایران امضا شد
پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به امضای وزرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) رسید.
به گزارش اسپوتنیک، دوازدهمین اجلاس وزاری حمل ونقل سازمان همکاری اقتصادی اکو با حضور شهریار افندی زاده به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی در شهر تاشکند ازبکستان در تاریح 11 آبان 1402 برگزار شد.
در حاشیه این نشست که با حضور وزرا و نمایندگان وزارتخانه های حمل و نقلی سازمان همکاری اقتصادی برگزار شده بود، پروتکل کریدور حمل و نقلی چین به اروپا از مسیر ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به امضای وزرا و نمایندگان کشورهای مذکور رسید.
بنابراین گزارش یکسان سازی تعرفه ها و رویه های حمل و نقلی و فرایندهای مرزی در چارچوب پروتکل امضا شده میان کشورها به اجرا گذاشته می شود که براین اساس پیش بینی می شود بتوان سهم قابل توجهی از حجم ترانزیت چین به اروپا را به مسیر ترانزیت شرقی غربی ایران جذب کرد.
همچجنین در دوازدهمین نشست وزاری حمل ونقل سازمان همکاری اقتصادی اکو درباره افزایش راهکارهای تقویت ارتباطات حمل و نقلی در منطقه اکو بحث و تبادل نظر شد.
ضرورت تامین مالی پروژه های زیرساختی منطقه اکو با مشارکت بانک توسعه آسیایی، تکمیل حلقه های مفقوده ریلی و جاده ای و همچنین راه های تجاری سازی و تقویت کریدورهای منطقه ای از جمله اسلام آباد تهران استانبول، آلماتی تهران استانبول و کریدورهای شرقی غربی برای اتصال چین به اروپا و همچنین مسیر های دریایی خزر، از دیگر مواردی بود که نمایندگان کشورهای عضو اکو درباره آن به گفتگو پرداختند و تصمیماتی در خصوص آن اتخاذ شد.
ضرورت برقرار پایدار جریان حمل و نقل در شرایط بروز پاندمی ها و تغییرات ژئوپلتیکی از دیگر مواردی بود که وزرا و نمایندگان وزارت خانه های حمل و نقلی منطقه اکو بر ضرورت آن تاکید شد.
در این نشست شهریار افندی زاده با تشریح ابتکار حمل و نقلی ایران-راه، به بیان جزییات این ابتکار و اجزای آن پرداخت و تاکید کرد: با به کار گیری این ابتکار، کلیه کشورهای منطقه خواهند توانست دسترسی امن و ارزانی را برای اتصال به جغرافیای پیرامونی از مسیر ایران بیابند.
در ادامه این اجلاس، بیانیه و تصمیمات وزرا برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه اکو قرائت شد. نشست سیزدهم وزرای حمل و نقل سازمان همکاری اقتصادی، سال آینده به میزبانی کشورمان در تهران برگزار خواهد شد.