تعویض ایمن ناظران آژانس در نیروگاه اتمی زاپاروژیه با حمایت نظامیان روسیه

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Автомобиль делегатов МАГАТЭ на территории Запорожской атомной электростанции
Автомобиль делегатов МАГАТЭ на территории Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: نیروهای مسلح کشور تعویض ایمن گروه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه زاپاروژیه را تامین کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور تعویض ایمن گروه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی حاضر در نیروگاه اتمی زاپاروژیه را تامین نمودند.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: "نیروهای مسلح فدراسیون روسیه انجام ایمن دور جدید تعویض ناظران آژانس بین المللی در نیروگاه اتمی زاپاروژیه را تامین نموند. برای این مهم از ساعت 06:00 لغایت 18:00 رژیم آتش بس که به شکل کامل توسط نظامیان روسیه اجرا شد، در مسیر حرکت از محل تعیین شده برای تعویض در کنار پل تخریب شده در حوالی منطقه مسکونی کامنسکویه برقرار گردید".

چهار ناظر در قالب این گروه قرار داشتند که وظیفه ایشان نظارت و ارزیابی وضعیت ایمنی نیروگاه اتمی زاپاروژیه می باشد.
نیروهای مین روب روسیه در حین بررسی مسیر در محل تعویض مهمات خارجی عمل نکرده ای را به ثبت رسانند که در نتیجه بمباران های سیستماتیک جدید از جانب اوکراین در نزدیکی این نیروگاه به جای مانده بودند.
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حملات ناکام اوکراین به نیروگاه زاپاروژیه
نظامیان روسی این مهمات انفجاری را در محل و با روش انفجار با بار اضافی منفجر کردند و تعویض ایمن گروه نظارتی و ارسال آنها به نیروگاه را تامین نمودند.
کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاریخ 1 سپتامبر 2022 و بعد از اولین بازدید رافائل گروسی مدیر کل این نهاد از این نیروگاه، حضور دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала