کاخ سفید: اسرائیل مسئول دفاع از جان ساکنان نوار غزه می باشد

© AFP 2023 / Dawood NemerЛюди осматривают повреждения в больнице Ахли Араб в центральной части Газы
Люди осматривают повреждения в больнице Ахли Араб в центральной части Газы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید: اسرائیل مسئولیت دفاع از ساکنان غیر نظامی در نوار غزه را بر عهده دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل بر مبنای حقوق بین الملل مسئولیت دفاع از شهروندان غیر نظامی در نوار غزه را در زمان حملات هوایی و زمینی خود به این منطقه بر عهده دارد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ABC تاکید کرد: "مسئولیت آنها (اسرائیلی ها) بر مبنای حقوق بشردوستانه بین المللی و قوانین جنگی این می باشد که هر کاری که در توان دارند را برای دفاع از مردم غیر نظامی و در سطح برابر در حین عملیات روی زمین و یا از آسمان، صورت دهند".

سالیوان افزود که ایالات متحده به طرح "سوالهای سخت" به اسرائیل در مورد اقدامات این کشور در قالب تشدید درگیری ها، ادامه خواهد داد.
مشاور جو بایدن همچنین مدعی شد که واشنگتن از تل آویو خواسته است تا ار تسلیحات دریافتی از آمریکا صرفا در قالب قوانین جنگی استفاده نماید.

جیک سالیوان تاکید کرد: "آنچه ما در اختیار اسرائیل قرار می دهیم تحت قوانین جنگی و الزامات ما برای اتخاذ قدم های لازم جهت دفاع از مردم بیگناه قرار می گیرد".

Вид с высоты птичьего полета на разрушенные здания в городе аль-Захра к югу от города Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
آمریکا خواهان به تعویق افتادن عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه شده است
به گفته وی ایالات متحده چنین الزاماتی را "هر باری که به کشور دیگری اسلحه ارسال می کند، طرح می کند".
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا همچنین در مصاحبه با شبکه CNN، "جنبش حماس" را مسئول عدم خروج شهروندان خارجی از نوار غزه از مسیر گذرگاه رفح دانست.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: "مصری ها آماده دادن مجوز به شهروندان آمریکا و خارجی برای عبور از گذرگاه رفح به سمت مصر می باشند. اسرائیلی ها مشکلی با این مسئله ندارند. حماس برای اعزام آنها مزاحمت ایجاد می کند و یکسری درخواست ها را مطرح می نماید".

سالیوان در عین حال از بیان کردن درخواست هایی که این جنبش فلسطینی مطرح کرده است، خودداری کرد. وی بر ادامه گفتگو ها و مذاکرات در خصوص این مسئله تاکید کرد. مشاور جو بایدن افزود: "ما در تماس با آنهایی که می خواهند خارج شوند، باقی می مانیم. ما بر این مسئله متمرکز باقی می مانیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала