آمریکا خواهان به تعویق افتادن عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه شده است

© AFP 2023 / Belal AlsabbaghВид с высоты птичьего полета на разрушенные здания в городе аль-Захра к югу от города Газа
Вид с высоты птичьего полета на разрушенные здания в городе аль-Захра к югу от города Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
رسانه: در ایالات متحده از عدم تعجیل اسرائیل در ورود به نوار غزه حمایت می شود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه New York Times با استناد به اطلاعات منابع خود مدعی شده است که اسرائیل تهاجم تمام عیار به نوار غزه را شروع نخواهد کرد و عملیات زمینی محدود تری را صورت خواهد داد و این امر با تمایلات مقامات و لوید اوستین وزیر دفاع آمریکا هم راستا می باشد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده: "تصمیم واضح اسرائیل برای به تعویق انداختن تهاجم تمام عیار به نوار غزه و همزمان انجام عملیات های زمینی محدود تر، حد اقل در مرحله کنونی، با توصیه هایی هم راستا می باشد که لوید اوستین وزیر دفاع ایالات متحده چندی پیش به همکاران اسرائیلی خود مطرح کرد".

بنا بر توضیحات این روزنامه، مقامات اسرائیل نقشه خود برای تهاجم به نوار غزه را بعد از گفتگو با مقامات آمریکایی اصلاح کردند، این در حالیست که دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده این را انکار می کند که به اسرائیل دستوراتی را داده است و اعلام می کند که از نقشه حمله همه تمام عیار زمینی حمایت می کند.
Колючая проволока на заборе у набережной в районе Яффо в Тель-Авиве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
وزیر دفاع اسرائیل: مرحله جدیدی از عملیات نظامی آغاز شد
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه از 7.3 هزار نفر گذشت و حدود 20 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل کشته شدند که در میان آنها بیش از 20 نفر از اتباع روسیه بودند. چهار شهروند روسیه نیز مفقود شده اند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала