پوتین صدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه را به اردوغان تبریک گفت

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین و اردوغان
ولادیمیر پوتین و اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
پیام تبریک پوتین به اردوغان به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ارسال تلگرامی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، صدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که این کشور به حق از اعتبار بالایی در صحنه جهانی برخوردار است.
در پیام تبرک پوتین آمده است: آقای رئیس جمهور عزیز، دوست عزیز، لطفاً تبریکات صمیمانه من را به مناسبت صدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه بپذیرید. در طول یک قرن گذشته، کشور شما آزمایشات بسیاری را پشت سر گذاشته و به موفقیت های عمومی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و غیره دست یافته است. ترکیه به حق از اعتبار بالایی در صحنه جهانی برخوردار است، "روابط ترکیه با روحیه دوستی و حسن همجواری در حال توسعه است و این موضوع در دیدار اخیر ما در سوچی کاملاً تأیید شد.
پوتین ابراز اطمینان کرد که همکاری در زمینه های مختلف نتایج خوبی به همراه دارد و پروژه های مشترک بزرگ به طور سیستماتیک اجرا می شوند.
رهبر روسیه تاکید کرد: روسیه و ترکیه با موفقیت تلاش‌ها را برای حل و فصل مسائل موجود در دستور کار منطقه‌ای و جهانی هماهنگ می‌کنند و این کشورها به ایجاد تمامی روابط برای ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر ادامه خواهند داد.
رئیس جمهور روسیه افزود: صمیمانه برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت و شادی و سعادت برای همه هموطنانتان دارم.
امسال جمهوری ترکیه صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اردوغان: ترکیه آماده می شود تا اسرائیل را جنایتکار جنگی اعلام کند + ویدئو
پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که ترکیه به قانون اساسی جدیدی نیاز دارد که کلید توسعه بیشتر این کشور خواهد بود؛ تهیه نسخه جدید قانون اساسی ادامه دارد.
رهبر ترکیه از همه نیروهای سیاسی خواست تا فعالانه در تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید شرکت کنند. اردوغان خاطرنشان کرد که قانون اساسی فعلی ترکیه در سال 1982 تصویب شد و با وجود تعدادی اصلاحیه دیگر پاسخگوی چالش های زمان ما نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала