وزیر دفاع اسرائیل: مرحله جدیدی از عملیات نظامی آغاز شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Колючая проволока на заборе у набережной в районе Яффо в Тель-Авиве
Колючая проволока на заборе у набережной в районе Яффо в Тель-Авиве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل از مرحله جدیدی از عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از روزنامه هاآرتص، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل از آغاز مرحله جدیدی از عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد.
وی گفت: ما وارد مرحله جدیدی از جنگ شده‌ایم، عملیات نظامی تا زمان دریافت دستورات آتی ادامه خواهد داشت!
پیشتر، سرتیپ دانیال هاگری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که در روزهای اخیر ارتش در حال انجام مانورهای زمینی در نوار غزه بوده است، اما از شامگاه 27 اکتبر، این عملیات ها گسترش یافته و عمدتاً شمال نوار غزه را تحت تأثیر قرار داده است.
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه از 7.3 هزار نفر گذشت و حدود 20 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل کشته شدند که در میان آنها بیش از 20 نفر از اتباع روسیه بودند. چهار شهروند روسیه نیز مفقود شده اند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала