برخورد پهپاد اوکراینی با یک انبار زباله هسته ای در نیروگاه هسته ای کورسک روسیه

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: یک پهپاد اوکراینی با یک انبار زباله هسته ای در نیروگاه هسته ای کورسک برخورد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، یکی از پهپادهای اوکراینی که به نیروگاه هسته‌ای کورسک حمله کرد با یک انبار زباله هسته‌ای برخورد کرد و دو پهپاد دیگر بر روی مجتمع اداری ایستگاه سقوط کردند.
او یادآور شد که در 26 اکتبر، نیروهای مسلح اوکراین عمداً با هواپیماهای بدون سرنشین به یک نیروگاه هسته ای حمله کردند.
زاخارووا گفت: یکی از پهپادهای پر از مواد منفجره به یک انبار زباله اتمی برخورد کرد و به دیوارهای آن آسیب وارد کرد و دو پهپاد دیگر بر روی مجتمع اداری ایستگاه سقوط کردند. طبق اطلاعات اولیه، هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده برای حمله به نیروگاه هسته‌ای از قطعات تسلیحاتی تامین شده توسط غرب استفاده می‌کردند.
به گفته وی، این ثابت می کند که هیچ محدودیتی برای رژیم کی یف، از جمله اقدامات تروریسم هسته ای وجود ندارد. پیامد این حمله می توانست یک فاجعه هسته ای تمام عیار باشد که قلمرو بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار می داد.
یک نماینده رسمی وزارت امور خارجه می گوید: "در ابتدا هیچ هدف دیگری برای حمله به یک نیروگاه هسته ای و یک تأسیسات زیرساختی کاملاً صلح آمیز تعیین نشده بود.
این تفسیر تاکید می‌کند که رژیم کی‌یف با بمباران نیروگاه هسته‌ای کورسک، خود را هم‌تراز با نفرت‌انگیزترین سازمان‌های تروریستی قرار داد.
زاخارووا افزود: "آنچه به‌ویژه نگران‌کننده است این واقعیت است که این جنایت نمی‌توانست بدون اجازه و احتمالاً به دستور مستقیم متولیان غربی آن انجام شود."
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سامانه های پدافند هوایی روسیه 6 پهپاد اوکراینی را بر فراز استان های اوریول و تولا رهگیری کردند
مسکو از همه دولت‌های همه کشورها خواست تا اقدامات وحشیانه کی یف را محکوم کنند و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، سازمان‌های غیردولتی محیط‌ زیست و جامعه مدنی ارزیابی مناسبی از این اقدام تروریستی ارائه دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала