" کارزار در جریان است": در آمریکا آمادگی خود را برای حمله به ایران اعلام کردند

© AFP 2023 / Delil Souleiman سربازان آمریکایی
 سربازان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را به سوی حمله به ایران سوق می دهند و از جمله سناتور لیندسی گراهام و همکار سابقش جوزف لیبرمن به این کار اشتغال دارند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، این نظر را در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom بیان کرد.
مک گرگور گفت: "این افراد چندین سال است که این تمایل را بارها ابراز کرده اند. آنها فقط فکر می کنند که اکنون چنان دولتی را دارند که می توانند روی آن تاثیرگذاری کرده و می توانند آنرا به فعالیت در این راستا سوق دهند. در واقع، آنها حتی نیازی به وارد کردن فشار ندارند، آنها خیلی چیزها دارند. افرادی زیادی در داخل کابینه بایدن دارند که علاقه مند به حمله به ایران هستند."
به گفته این تحلیلگر، برخی از اعضای هیئت حاکمه سیاسی آمریکا با تمایل شدید به ایده جنگ با ایران، دیگر جنبه های درگیری خاورمیانه را پنهان می کند.
چرا ارتش آمریکا هنوز در سوریه است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
رسانه ها از تقویت نیروهای آمریکا در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران خبر دادند
مک گرگور از جمله خاطرنشان کرد که در صورت تحقق چنین برنامه هایی، ایالات متحده مجبور خواهد بود با دیگر بازیگران درگیر در مناقشه برخورد کند. او گفت که از جمله آنها سوریه، ترکیه و روسیه خواهند بود.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد: "روسیه قصد ندارد عقب بنشیند و نابودی ایران را تماشا کند. این کشور علاقه ای به جنگ با ما نخواهد داشت و قطعاً خواهان جنگ با اسرائیل نیست. روسیه بسیار حواسش به منافع اسرائیل بوده و به اینمنافع توجه زیادی نشان داده است، اما به یاد داشته باشید که اسرائیلی‌ها به اوکراین کمک کردند، اطلاعات زیادی ارائه کردند، افسران موساد زیادی را به اوکراین فرستادند، بنابراین در حال حاضر ممکن است مسکو بگوید: نگاه کنید، ما چاره‌ای نداریم، باید از ایران حمایت کنیم، نمی‌توانیم اجازه نابودی این کشور را بدهیم."
روز قبل، جو بایدن به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، هشدار داده و اعلام کرده بود که در صورت حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه، ایالات متحده پاسخ خواهد داد و آنها را به آمادگی برای روبرو شدن با این وضعیت فرا خوانده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала