رسانه ها از تقویت نیروهای آمریکا در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران خبر دادند

© AP Photo / Baderkhan Ahmadچرا ارتش آمریکا هنوز در سوریه است؟
چرا ارتش آمریکا هنوز در سوریه است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
نشریه غربی به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داد، تاخیر اسرائیل در آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به ایالات متحده این فرصت را می دهد تا دفاع از نیروهای خود در خاورمیانه را در ارتباط با تهدید ایران تقویت کند.
آمریکا در بحبوحه تاخیر عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه، دفاع خود را در خاورمیانه تقویت می کند - رسانه ها
آمریکا در بحبوحه تاخیر عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه، دفاع خود را در خاورمیانه تقویت می کند - رسانه ها
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می گوید، که ایالات متحده از تاخیر اسرائیل در حمله زمینی خود به غزه برای هجوم سیستم های دفاعی به منطقه در بحبوحه ترس از تشدید حملات ایران و نیروهای نیابتی آن به نیروهای ایالات متحده و متحدانش با شروع حمله استفاده می کند.
به گفته منابع، برنامه ریزی عملیات زمینی در نوار غزه باعث بروز اختلافاتی در خود اسرائیل شد، اما در این مکث آمریکا توانست سامانه های پدافند هوایی، کشتی ها و پرسنل نظامی را برای حفاظت از شهروندان و مهار ایران به منطقه بفرستد.
با این حال، به گفته مقامات آمریکایی، گروه های متحد با ایران همچنان تهدیدی برای ایالات متحده هستند. گزارش ها حاکی از استقرار شبه نظامیان شیعه طرفدار ایران از عراق به غرب سوریه به سمت مرز با اسرائیل است.
با این حال، دولت آمریکا معتقد است که ایران نمی‌خواهد مستقیماً با ایالات متحده و اسرائیل وارد تقابل شود: "در عوض، می‌تواند گروه‌های متحد را درگیر کند". واشنگتن همچنین معتقد است که ایران نه تنها چنین گروه هایی را برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه تشویق می کرد، بلکه در برخی موارد مستقیماً اقدامات آنها را تسهیل می کرد.
این روزنامه تصریح کرد که آمریکا حدود 30 هزار نیرو در خاورمیانه دارد که 3.5 هزار نفر از آنها در سوریه و عراق حضور دارند. این منطقه شامل پایگاهی برای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و پایگاه نیروی هوایی العدید در کویت است.
در ماه اکتبر، یک گروه ضربتی به رهبری ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford وارد شرق مدیترانه شد. سپس فرماندهی آمریکایی اعزام گروه ضربتی ناو دوم به منطقه را به رهبری ناو هواپیمابر USS Dwight D. Eisenhower اعلام کرد. در 17 اکتبر، واشنگتن پست متوجه شد که ایالات متحده 4 هزار تفنگدار دریایی و ملوان را با سه کشتی به سواحل اسرائیل فرستاده است.
روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده در تلاش است تا به دلیل افزایش تنش ها در اطراف نوار غزه، به سرعت حدود 12 سامانه دفاع هوایی و دفاع موشکی را به خاورمیانه منتقل کند. ما در مورد سامانه های رهگیری موشک های میان برد تاد و سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت صحبت می کنیم.
در روزهای اخیر چندین حمله به نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه و خلیج فارس صورت گرفته است. واشنگتن نگران است که عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه موج جدیدی از حملات را برانگیزد.
روز قبل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به طرف های ثالث به ویژه ایران نسبت به ورود به درگیری در خاورمیانه و گشودن جبهه دیگری علیه اسرائیل هشدار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала