سوئد مهاجر عراقی هتاک به قرآن را اخراج می کند

© iStock.com / EL MEHDI EL KHAYYAT Флаг Швеции в Стокгольме
Флаг Швеции в Стокгольме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
سوئد مجوز اقامت فردی که به قرآن هتاکی کرده بود را تمدید نخواهد کرد و وی را با منع اجازه ورود به خاک خود، اخراج می کند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی TV4 سوئد به نقل از سرویس مهاجرت این کشور اعلام کرد که مجوز اقامت سلوان مومیکا مهاجر عراقی که چند بار در سوئد دست به سوزاندن قرآن کریم کرده بود، تمدید نشده است و وی را منع اجازه ورود مجدد به خاک این کشور برای مدت 5 سال، اخراج می کنند.

این شبکه تلویزیونی اطلاعیه این سرویس را اینگونه بازنشر کرده است: "سرویس مهاجرت حکم به اخراح این فرد از سوئد داده است. به دلیل مشکلات اجرایی، با مجوز موقت حضور برای بازه زمانی از 25 اکتبر 2023 لغایت 16 اپریل 2024 موافقت می شود، مدرک عبور برای این دوره زمانی ارائه خواهد شد".

این شبکه تلویزیونی توضیح داده است که مومیکا بعد از اخراج از بازگشت به سوئد برای مدت 5 سال منع شده است.
به گزارش رادیو Sveriges radio، این فرد قصد دارد به این تصمیم اعتراض نمایند.
شبکه تلویزیونی SVT سوئد در این خصوص افزوده است که این تبعه عراقی در ماه آپریل سال 2021 در سوئد بعنوان مهاجر به ثبت رسیده و مجوز اقامت برای سه سال را دریافت کرده است.
اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
مقامات سوئد توضیح دادند که چرا سوزاندن قرآن را ممنوع نمی کنند
شبکه SVT پیشتر گزارش داده بود که مومیکا به سرویس مهاجرت فراخوانده شده و در ماه آگوست دیدار چندین ساعته با حضور وی برگزار شده بوده است. بنا بر اطلاعات این رسانه سوئدی، این مهاج تحت بازجویی در خصوص چند عکس از عراق قرار گرفته که در آن به ظاهر وی "در شرایط جنگی با اسلحه" دیده می شود و این امر با اظهارات این عراقی در مورد اینکه تنها یک سیاستمدار بوده است، تضاد دارد.
شایان ذکر است که سلوان مومیکا تبعه عراقی در ماه های اخیر چند بار دست به سوزاندن قرآن کریم در شهرهای مختلف سوئد زد که این اقدام وی با واکنش شدیدی از جانب مسلمانان جهان روبرو شده بود. دولت عراق از مقامات سوئدی درخواست کرده بودند که این فرد را اخراج و به عراق بازگرداند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала