مقامات سوئد توضیح دادند که چرا سوزاندن قرآن را ممنوع نمی کنند

© Axel Adolfssonاولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد
اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد گفت که مقامات این کشور قصد ندارند، به تبعیت از دانمارک، سوزاندن کتاب های مذهبی را ممنوع کنند، زیرا این امر مستلزم تغییر قانون اساسی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از SVT ، کریسترسسون گفت: "هر کشوری که در معرض خطرات شدید قرار دارد، راه خود را برای برخورد با آنها انتخاب می کند. من برای کاری که اکنون دانمارک انجام می دهد احترام زیادی قائل هستم. انجام دقیقاً مانند دانمارک به احتمال زیاد مستلزم اصلاح قانون اساسی است، بنابراین این بهترین راه برای سوئد نیست. "
ماگدالنا اندرسون، رهبر اپوزیسیون سوئد نیز به نوبه خود اظهار داشت که تصمیم دانمارک تنها وضعیت در سوئد را بدتر می کند.
اندرسون ادامه داد: تا به حال سوئد و دانمارک در این بحران در رابطه با قرآن، توانسته اند از یکدیگر حمایت کنند، وقتی دانمارکی ها قوانین خود را تغییر دهند، ما تنها مانده و در وضعیت بسیار آسیب پذیری قرار خواهیم گرفت. نگاه جهانیان به ما دوخته شده است.
او خاطرنشان کرد که مایل است از دولت توضیحی درباره چگونگی تضمین امنیت مردم سوئد بشنود.
وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
احضار کارداران سفارت های سوئد و دانمارک به وزارت امور خارجه ایران
در عین حال، اندرسون مطمئن نیست که "پیشنهاد دانمارک راه درستی باشد".
این سیاستمدار توضیح داد: " ما بتازگی این لایحه را دیدیم و بنابراین تصمیم گیری هنوز خیلی زود است".
روز قبل، پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک، گفت که دولت دانمارک می‌خواهد محدودیت‌های موجود در آتش زدن پرچم‌های خارجی را به "اشیاء دارای اهمیت مذهبی" گسترش دهد.
مجموعه ای از اقدامات برای هتک حرمت و سوزاندن قرآن مجید در تابستان در سوئد و دانمارک انجام شد. سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از اعضای آن چنین اقدامات تحریک آمیزی را به شدت محکوم کردند.
در این زمینه، روز 17 اوت، سطح تهدید تروریستی در سوئد برای اولین بار از سال 2016 به چهارمین سطح از پنج سطح ممکن افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала