- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سامانه های جدید پدافند هوایی روسیه که در 5 روز 24 هواپیمای اوکراین را منهدم کردند

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر شویگو حفظ صلح در قره باغ را از جمله اولویت ها برای مسکو اعلام کرد
شویگو حفظ صلح در قره باغ را از جمله  اولویت ها برای مسکو اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
ژنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در گفتگو با سربازان گروه "واستوک" در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور گفت: "سامانه‌های موشکی ضد هوایی جدیدی در نیروهای مسلح روسیه به کار گرفته شده اند که طی 5 روز 24 هواپیمای اوکراینی را سرنگون کردند".
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که در وزارت دفاع روسیه اشاره شد، وزیر دفاع این کشور توجه نیروهای نظامی را به خسارات سنگین هواپیماهای جنگی اوکراین در هفته گذشته جلب کرد. شویگو گفت: "ما مجموعه هایی داریم که بیست و چهار هواپیما را در پنج روز سرنگون کردند."
روز قبل، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی جنگنده های میگ-29 اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک و منطقه کیرووگراد خبر داد. وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: "هوانیروز ارتش به همراه پهپادها، نیروهای موشکی و توپخانه موفق شدند نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در 109 منطقه اوکراین هدف قرار دهند".
سرگئی شایگو همچنین خاطرنشان کرد که در سه تا چهار هفته گذشته، بسیاری از نیروهای نظامی اوکراینی داوطلبانه تسلیم شده‌اند که این موضوع از وضعیت بد روانی در یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین خبر می دهد".
همانطور که یکی از نظامیان روسی به وزیر دفاع این کشور گزارش داد، "دیروز آنها چهار نفر را که همه از لووف بودند، اسیر کردند." وی تصریح کرد که اسرای اوکراینی توسط مرکز استخدام بسیج شده اند و تقریباً بلافاصله به خط مقدم اعزام شده اند.
وزیر دفاع روسیه خطاب به نظامیان حاضر در این دیدار گفت:" سلامت باشید و زنده به خانه برگردید. این آرزوی اصلی است. از صمیم قلب تبریک می گویم. شما با عزت می جنگید، فکر می کنم همینطور ادامه خواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала