گزارش و تحلیل

اروپا برای نجات اوکراین عجله دارد؛ بحث پیروزی مطرح نیست

© AP Photo / Iryna Rybakovaاروپا برای نجات اوکراین عجله دارد؛ بحث پیروزی مطرح نیست
اروپا برای نجات اوکراین عجله دارد؛ بحث پیروزی مطرح نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
رسانه: غرب کمک های نظامی عظیمی به کی یف تحویل داد، اما نیروهای مسلح اوکراین هیچ گاه به موفقیت نرسیدند.
اسپوتنیک؛ لی هوکستادر، ستون نویس واشنگتن پست از پاریس می نویسد : در طول 20 ماه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، متحدان کی یف مقادیر زیادی کمک نظامی و دیگر کمک‌ها به ارزش بیش از 230 میلیارد دلار برای آن ارسال کردند. امروز، احتمال اینکه کی یف در 20 ماه آینده همین مبلغ را دریافت کند، صفر است. علاوه بر این، اکنون در پایتخت های اروپایی تقریباً هیچ کس در مورد پیروزی کی یف صحبت نمی کند، زیرا این پیروزی غیرممکن است. امروز ما به یک برنامه واقع بینانه برای بقای اوکراین نیاز داریم.
علاوه بر این، رهبران اروپایی بالاخره متوجه شدند که بازگشت ترامپ به کاخ سفید کاملا امکان پذیراست. و اگر دونالد ترامپ به کاخ سفید بازگردد، کمک های کمتری خواهد بود.
این امر مقامات غربی را وادار کرده است تا در تلاش برای توسعه استراتژی برای تضمین دفاع "مقاوم در برابر ترامپ" برای اوکراین باشند. ماه گذشته، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در تگزاس با فرماندار گرگ ابت دیدار کرد. هدف از این دیدار این بود: برلین می خواست درک کند که جمهوری خواهان چگونه به جهان نگاه می کنند تا در صورت انتخاب ترامپ به مقام رئیس جمهور ایالات متحده، چشم انداز را ارزیابی کنند.
در اروپا نیز، به منظور ایجاد دلیل های بیشتر به نفع ادامه کمک های آمریکا به کی یف، از اروپاییها خواسته می شود که کمتر در مورد اوکراین صحبت کنند و بیشتر در مورد چگونگی جلوگیری از حمله چین به تایوان صحبت کنند. به قانونگذاران از حزب جمهوری خواه چنین توصیه می شود: "اگر می‌خواهید، وقتی در مورد چین صحبت می‌کنید، باورتان شود، باید در اوکراین موفق شوید".
Кандидат в президенты США Вивек Рамасвами. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
"باید بپذیریم"؛ بیانیه غیرمنتظره در آمریکا در مورد روسیه
پوتین مبالغه نکرده بود وقتی که اخیراً گفت که اگر غرب تحویلات از منابع خود را قطع کند، مهمات کی یف ظرف یک هفته تمام خواهد شد. در واقع، اکنون یک مسابقه تجدید تسلیحات بین روسیه و غرب جریان دارد. کرملین که اقتصاد روسیه را در شرایط جنگ قرار داده است، بسیار سریعتر از آنچه تصور می شد در حال تکمیل نیروهای مسلح خود است.
در همین حال، تامین کننده اصلی تسلیحات کی یف، ایالات متحده، به نظر می رسد که بعید است که متحد قابل اعتمادی باشد. کمک های نظامی آمریکا به کی یف تقریباً نیمی از کل مبلغ ارسالی به اوکراین را تشکیل می دهد و هیچ کس انتظار ندارد که متحدان اروپایی بتوانند شکافی را که در صورت قطع این کمک ها ایجاد شود، پر کنند.
اما حتی اگر بایدن بتواند بسته کمک نظامی بعدی خود را به ارزش 61.4 میلیارد دلار به اوکراین از طریق کنگره بگذراند، در حالی که بسته کوچکتری برای اسرائیل به آن وابسته است، حتی اگر بایدن دوباره انتخاب شود، کاهش حمایت جمهوری خواهان از اوکراین، چشم انداز تحویل کمک های پولی آینده را کم رنگ می کند.
البته در درازمدت، اتحادیه اروپا قصد دارد میلیاردها یورو برای تسلیح اوکراین اختصاص دهد و متحدان اصلی کی یف در حال آماده سازی توافقات دوجانبه مربوطه هستند. خود اوکراین، رویای کارخانه ها و خطوط تولیدات جدید در نزدیکی خط مقدم را دارد که هواپیماهای بدون سرنشین، خودروهای زرهی و گلوله ها را به شکل یک جریان تولید می کنند.
اما همه اینها در حال حاضر و بلافاصله مورد نیاز است. در همین حال، آلمان و بریتانیا که پس از ایالات متحده قدرتمندترین اقتصادها را دارند، نمی توانند از نظر مالی از پیامدهای همه گیری گذشته کاملا احیا شوند. فرانسه تسلیحات بسیار مهمی را در اختیار اوکراین قرار می دهد، اما از نظر حجم کلی کمک ها عقب است. حمایت اجتماعی از اوکراین در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی شکاف هایی را نشان می دهد و موقعیت به مرور زمان بدتر خواهد شد.
ایالات متحده به کی یف کمک می کند نه برای "خوشحالی" اوکراینی ها یا اروپایی ها، بلکه برای حفظ موقعیت و اعتبار خود در جهان. اما برای بسیاری از آمریکایی ها، این دلایل کمتر و کمتر موثر می شود. آیا اروپا می تواند اوکراین را نجات دهد؟ پاسخ نامشخص است و سیر زمان به نفع پوتین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала