سرنوشت ATACMS در اوکراین از منظر آمریکایی

© AP Photo / South Korea Defense MinistryВоенные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса
Военные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2023
اشتراک
تحلیلگر سابق سیا: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل ترفند های روسیه در حال خالی کردن ذخایر ATACMS می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون تحلیلگر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) در مصاحبه با استیون گادرنر اعلام کرد که ارتش روسیه همانطور از پس ATACMS بر می آید که از پس HIMARS و موشک های کروز Storm Shadow بر آمده است.

این کارشناس تاکید کرد: "آیا در مورد HIMARS و Storm Shadow یادتان هست؟ روسها به نتیجه گیری رسیدند... و از پس آنها بر آمدند. ما در این اواخر در مورد آنها چیزی نمی شنویم".

به گفته وی، همان اتفاق هم در حال رخ دادن برای ATACMS می باشد که به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شده – تعداد باقیمانده آنها خیلی کم است".

جانسون در جمع بندی صحبت های خود خاطرنشان کرد: "ایالات متحده آمریکا حدود 12 موشک ارسال کردند که تنها 3 تا از آنها باقی مانده است. جستجوی اسلحه معجزه آسا باعث این شد که ابتدایی ترین عوامل جنگ نادیده گرفته شوند که وجود پرسنل آموزش دیده و راهبرد می باشد. اوکراین هیچ کدام از آنها را ندارد".
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
"نمی توانند". نقطه ضعف اصلی موشک های ATACMS برای ارتش اوکراین اعلام شد
شایان ذکر است که ایالات متحده آمریکا چندی پیش تایید کرد که نمونه برد تا 165 کیلومتری موشک های ATACMSرا به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده است. بنا بر اطلاعات رسانه ها، کی یف حد اقل 12 عدد از این موشک ها را دریافت کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه این تصمیم را اشتباه دیگری از جانب ایالات متحده توصیف کرد. به گفته وی، چنین اسلحه ای البته که تهدید بیشتری را ایجاد می کند. اما قادر به تغییر ریشه ای شرایط در خط تماس جنگی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала