تهیه پیش نویس جایگزین گزینه پیشنهادی آمریکا توسط روسیه

© AFP 2023 / Timothy A. Claryانتخاب اعضای غیر دائمی جدید شورای امنیت سازمان ملل
انتخاب اعضای غیر دائمی جدید شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه: مسکو در شورای امنیت از پیش نویس قطعنامه آمریکا در خصوص اسرائیل و غزه حمایت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده در خصوص اسرائیل و غزه حمایت نخواهد کرد و مسکو یک گزینه جایگزین برای سند پیشنهادی آمریکا طراحی کرده است.

نبنزیا اظهار کرد: "ما عمیقا معتقدیم که سیگنال اصلی که در حال حاضر در تمامی جهان از شورای امنیت انتظار می رود، درخواست آتش بس فوری و بی قید و شرط طرفین درگیری می باشد. و اتفاقا دقیقا همین مطلب در پیش نویس آمریکایی وجود ندارد. به همین دلیل ما دلیلی هم برای (تصویب) آن نمی بینیم و نمی توانیم از آن حمایت کنیم. تصور می کنیم که اکثر همکاران ما در شورای امنیت نیز همین گونه عمل خواهند کرد".

وی در عین حال خاطرنشان کرد که تهیه پیش نویس قطعنامه از جانب روسیه به این دلیل است که شورای امنیت نتوانسته به مسئولیت خود عمل کند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2023
گوترش: حمله حماس به اسرائیل بی دلیل اتفاق نیفتاده است

نماینده دائم روسیه تصریح کرد: "ا در نظر داشتن این مهم که شورای امنیت بهرحال نتوانست هدف خود را اجرایی نماید، ما گزینه جایگزین پیش نویسی را آماده کردیم که بر پایه یک زبان بشردوستانه به اثبات رسیده و برگزیده از بخش ها مهم پیش نویس های پیشنهادی آمریکا، برزیل و پیش نویس اول روسیه می باشد".

نبنزیا تاکید کرد که اعضای شورای امنیت دلیلی برای عدم تصویب این پیش نویس در دست ندارند. به گفته وی، این امر تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که توقف و جلوگیری از دور جدید از خشونت در برنامه های آنها جایی نداشته باشد.
این دیپلمات از برزیل بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت خواست تا این پیش نویس پیشنهادی روسیه را بلافاصله بعد از رای گیری در خصوص سند آمریکایی قرار دهد، البته اگر همکاران آمریکایی تصمیم نگیرند که پیش نویس پیشنهادی خود را پس بگیرند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала