صدراعظم سابق آلمان: کریمه بخشی از تاریخ روسیه است

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر Побережье Черного моря с высоты хребтов горного массива Карадагского природного заповедника в Крыму
Побережье Черного моря с высоты хребтов горного массива Карадагского природного заповедника в Крыму - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
صدراعظم سابق آلمان تاکید کرد که شبه جزیره کریمه بخشی از تاریخ روسیه می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در اظهاراتی در خصوص برنامه ژئوپلتیکی برای حل و فصل درگیری ها در اوکراین تاکید کرد که کریمه بخشی از تاریخ روسیه میباشد.

این سیاستمدار تصریح کرد: "کریمه. چند وقت است که متعلق به روسیه شده است؟ کریمه برای روسیه تنها یک منطقه نیست بلکه بخشی از تاریخ آن است".

به عقیده وی، اوکراین نیز نمی بایست تلاش کند که به عضویت ناتو در بیاید، این درحالیست که کی یف بهرحال نمی تواند شرایط برای عضویت در این پیمان را اجرا نماید.
صدراعظم سابق آلمان مسئله زبان را مشکل جدی دیگر توصیف کرد. به عقیده وی کی یف می بایست منع وجود دو زبان (اوکراینی و روسی) را در کشور رفع نماید.

شرودر افزود: "همچنین می بایست امنیت اوکراین ضمانت شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان می بایست این مسئله را ارائه نمایند".

Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
آلمان ارسال 10 تانک لئوپارد دیگر به اوکراین را اعلام کرد
شایان ذکر است که در آلمان بعد از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین انتقاداتی شدید از شرودر بابت حفظ ارتباطات با مسکو صورت می گیرد. وی تا کنون از بخشی از امتیازاتی که مربوط به صدراعظم سابق کشور می باشد، محروم شده و حتی تلاش هایی برای حذف وی از حزب سوسیال دموکراتیک آلمان صورت گرفته شده است.
به گفته دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور روسیه، کاخ کرملین بستری برای عبور از درگیری در اوکراین به عرصه صلح آمیز نمی بیند. به عقیده وی، اولویت مطلق روسیه، دستیابی به اهداف تعیین شده عملیات ویژه نظامی می باشد، اما در حال حاضر این مهم تنها از راه نظامی میسر می باشد. سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که حاکمیت روسیه بر مناطق جدید و همچنین کریمه نمی تواند مورد بحث قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала