صدراعظم سابق آلمان: آمریکا اوکراین را از مذاکرات صلح منع کرد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا انتظار ندارد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امسال برگزار شود
آمریکا انتظار ندارد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امسال برگزار شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
صدراعظم سابق آلمان: ایالات متحده در مارس 2020 اوکراین را از انجام مذاکرات صلح با روسیه منع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با Berliner Zeitung تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا به اوکراین اجازه نداد تا به مذاکرات صلح با روسیه ادامه دهد.

این سیاستمدار اعلام کرد: "در مذاکرات صلح در ماه مارس 2020 در استامبول با رستم عمروف (وزیر دفاع کنونی اوکراین)، اوکراینی ها دست به صلح نزدند، زیرا به آنها اجازه ندادند".

به گفته وی، اوکراینی ها از ابتدا مجبور به گفتگو با واشنگتن در خصوص همه مسائلی بودند که به مذاکرات مربوط می شد. شرودر خاطرنشان کرد که کی یف در آن لحظه آماده چشم پوشی از عضویت در ناتو و گفتگو در خصوص کریمه بود.

صدراعظم سابق آلمان افزود: "در نتیجه هیچ اتفاقی نیفتاد. حس من این است که هیچ چیز نمی توانست رخ بدهد، زیرا در خصوص همه چیز در واشنگتن تصمیم گیری می شد".

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
پسکوف: غرب به اوکراین اجازه نمی دهد حتی به مذاکرات صلح فکر کند
این سیاستمدار آلمانی در انتها خاطرنشان کرد که علاوه بر این، دیپلمات های اروپایی متحمل شکست شدند. در نتیجه اینک روابط روسیه با چین به مراتب نزدیکتر می باشد، چیزی که غرب نمی بایست اجازه آنرا می داد.
مسکو بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند، اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه خود است؛ در حال حاضر این موضوع تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала