روسیه خواستار هماهنگ سازی اقدامات برای حل و فصل درگیری های فلسطین و اسرائیل شد

© AFP 2023 / Mahmud Hamsغزه اسرائیل فلسطین تل آویو
غزه اسرائیل فلسطین تل آویو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهورفدراسیون روسیه تاکید کرد که اقدامات برای توقف درگیری فلسطین و اسرائیل می بایست هماهنگ شود.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه روز شنبه بر لزوم ورود بدون فوت وقت به هماهنگی راهبرد اقدامات جمعی برای حل و فصل درگیری های فلسطین و اسرائیل تاکید کرد.

این دیپلمات تاکید کرد: »«نگه داشتن درگیری در حالت کم شدت برابر با غیر ممکن بودن آن است. طرفین می بایست حلقه مستحکم خشونت را پار کرده و از اقدامات یک طرفه و از جمله تصرف قلمرو های فلسطینی از مسیر شهرک سازی و نیز ضربه زدن به جایگاه مقدسات در اورشلیم، خودداری نمایند».

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "ادر کنار حل و فصل مسائل مربوط به توقف دور جاری خشونت ها که تحمل به تعویق افتادن را ندارد، لازم است تا بدون فوت وقت به هماهنگی راهبرد اقدامات جمعی برای حل و فصل سیاسی درگیری که "گروه چهارگانه" میانجیگران شامل روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در گذشته به مسائل مربوط به پیشبرد آن می پرداخت، ورود کرد".

رهبر آفریقای جنوبی در نشست صلح فلسطین - قاهره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
رهبر آفریقای جنوبی خواستار رفع محاصره نوار غزه شد
شایان ذکر است که نشست سران درباره مسئله فلسطین امروز با حضور بیش از 30 کشور و تعدادی از سازمان های بین المللی و منطقه ای در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала