آغاز نشست با موضوع فلسطین در قاهره

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر قاهره
قاهره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
نشست درباره فلسطین با حضور سران بیش از 30 کشور و تعدادی از سازمان های بین المللی و منطقه ای در قاهره آغاز شد
به گزارش اسپوتنیک، نشست سران فلسطین با حضور بیش از 30 کشور و تعدادی از سازمان های بین المللی و منطقه ای در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.
شبکه تلویزیونی العربیه که این نشست را پخش می کند، در بیانیه ای اعلام کرد: نشست سران درباره موضوع فلسطین در قاهره پایتخت مصر با حضور بیش از 30 کشور و تعدادی از سازمان های بین المللی و منطقه ای آغاز شد.
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2023
ترکیه: بحران در نوار غزه می تواند منجر به یک جنگ گسترده شود
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد که تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به در غزه به تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان نوار غزه به 4137 نفر رسید و بیش از 13 هزار نفر مجروح شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1300 نفر کشته شدند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 19 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند.
به گفته منابع مختلف، حماس ممکن است حدود 150 اسرائیلی را در اسارت نگه دارد. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала