واشنگتن: سندی مبنی بر استفاده اسرائیل از موشک های ممنوعه وجود ندارد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: سندی در خصوص استفاده اسرائیل از موشک های حاوی فسفر سفید وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، متئو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده سندی در مورد استفاده اسرائیل از موشک های حاوی فسفر سفید برای حمله به نوار غزه در اختیار ندارد.
سازمان حقوق بشری Human Rights Watch (HRW) در تاریخ 13 اکتبر اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل در زمان حمله به لبنان و نوار غزه در روزهای 10 و 11 اکتبر از مهمات حاوی فسفر سفید که بر مبنای کنوانسیون های بین المللی ممنوعه می باشند، استفاده کرده است. پیشتر وزارت خارجه فلسطین نیز استفاده اسرائیل از این مهمات را اعلام کرده بود. استفان دوژاریک سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص اعلام کرده بود که از مسیر سازمان ملل اخباری در مورد استفاده اسرائیل از مهمات حاوی فسفر سفید را دریافت نکرده است.

میلر در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده اسرائیل از مهمات حاوی فسفر سفید تاکید کرد: "من هیچ سندی که بیانگر این باشد که این موضوع حقیقت دارد، را در اختیار ندارم".

گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
کارشناس: آمریکا به اسرائیل آزادی عمل کامل برای نسل کشی فلسطینی ها می دهد
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала