مرکزی برای تولید سریع دارو با استفاده از هوش مصنوعی در روسیه ایجاد می شود

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر داروسازی روسیه
داروسازی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
یک مرکز تحقیقاتی "هوش مصنوعی در داروسازی" در روسیه ایجاد می شود.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی دانشگاه سچنووا، مرکز تحقیقاتی "هوش مصنوعی در داروسازی" بر اساس دانشگاه سچنووا ظاهر خواهد شد؛ این مرکز راه حل های فناوری را با استفاده از روش های هوش مصنوعی توسعه می دهد که به سرعت بخشیدن به توسعه و عرضه داروهای جدید در بازار کمک می کند. ریانووستی.
با در نظر گرفتن تجربه و شایستگی چندین ساله دانشگاه در زمینه توسعه دارو و تعامل نزدیک با رهبران صنعت داروسازی روسیه، اولین دانشگاه دولتی پزشکی مسکو تصمیم به ایجاد یک مرکز تحقیقاتی "هوش مصنوعی در داروسازی" گرفت. با موسسه برنامه نویسی سیستم "ایوانکوف" آکادمی علوم فدراسیون روسیه و با همکاری شرکت های داروسازی در مرکز شروع به توسعه راه حل های دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی خواهد کرد.
سرویس مطبوعاتی توضیح داد که هدف اصلی این مرکز تسریع در توسعه و معرفی داروهای جدید به بازار است. تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات، همراه با دانشمندان مؤسسه پزشکی ترجمه و بیوتکنولوژی، مجموعه‌ای از راه‌حل‌های فناوری را با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی توسعه خواهند داد که به کاهش چشمگیر مراحل خاصی از توسعه دارو کمک می‌کند.
دانشگاه خاطرنشان کرد: به عنوان یک قاعده، توسعه یک داروی نوآورانه می تواند مدت زیادی طول بکشد - 10-15 سال، و هزینه ایجاد چنین داروهایی امروزی 2-2.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
با این حال، اگر در فرآیند توسعه دارو، بخشی از کار معمول با داده های بزرگ را که توسط متخصصان انجام می شود، به هوش مصنوعی تغییر دهیم، می توانیم زمان برخی از مراحل توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و تعداد خطاهای ممکن را به حداقل برسانیم. وادیم تاراسف، مدیر مؤسسه پزشکی ترجمه و بیوتکنولوژی اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو، وادیم تاراسف، تصریح کرد: در طول چنین کاری به دلیل عامل انسانی ایجاد می شود.
Символика БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
پیشنهاد همکاری پزشکی هسته ای در بریکس از طرف روسیه
به گفته وی، در نتیجه داروهای جدید، باکیفیت و ایمن - هم داروهای ژنریک و هم در آینده داروهای اصلی - سریعتر وارد بازار خواهند شد.
برای بهره برداری مؤثر از مرکز جدید، دانشگاه سچنوف در حال حاضر همه پایگاه های لازم را دارد - تیمی از متخصصان در زمینه ایجاد سیستم های اطلاعاتی و پزشکی از راه دور، دانشمندان با تجربه گسترده در توسعه دارو، و همچنین زیرساخت های مدرن و شرکای صنعتی، سرویس مطبوعاتی اضافه شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала