گزارش و تحلیل

تحکیم روابط چین و روسیه، جی7 شوکه شده است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و شی جین پینگ
 پوتین و شی جین پینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین گفت که توسعه روابط روسیه و چین یک اقدام موقت نبوده، بلکه یک راه حل بلند مدت است.
اسپوتنیک به نقل از پورتال خبری چینی "گوانچا" می نویسد: روز چهارشنبه 18 اکتبر، شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تالار بزرگ مجلس خلق در چارچوب سومین مجمع "یک کمربند و یک جاده" در خصوص همکاری بین المللی گفتگو کردند. شی خاطرنشان کرد که مشارکت پوتین در این مجمع برای سه سال متوالی نشان دهنده حمایت روسیه از این پروژه است.
مسکو شریک مهم پکن در چارچوب همکاری های بین المللی برای اجرای طرح "یک کمربند و یک جاده" است. پروژه‌های زیربنایی بزرگی مانند شاخه شرقی خط لوله گاز چین - روسیه که منافع ملموسی را برای مردم دو کشور به همراه دارد، هم اینک به بهره برداری رسیده است. پکن همچنین آماده است، همراه با مسکو و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توسعه مشترک ابتکار "یک کمربند و یک جاده" را ارتقا داده و از مشارکت منطقه‌ای در سطح بالا حمایت کند.
رئیس شی خاطرنشان کرد که امیدوار است به سرعت در اجرای پروژه خط لوله گاز چین – مغولستان - روسیه "نیرو سیبری2" و همچنین به تقویت همکاری در زمینه گردشگری فرامرزی، دست یابد. "جاده چای به طول ده هزار لی"، کریدور اقتصادی چین - مغولستان - روسیه را به یک مسیر با کیفیت تبدیل می کند.
Президент РФ Владимир Путин и КНР Си Цзиньпин на церемонии встречи глав делегаций - участников III Международного форума Один пояс, один путь в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
رهبران روسیه و چین در خصوص همکاری های دوجانبه گفتگو کردند + ویدئو
شی جین پینگ تاکید کرد که توسعه روابط چین و روسیه با حسن همجواری، دوستی تزلزل ناپذیر، هماهنگی راهبردی همه جانبه و همکاری متقابل سودمند، یک اقدام موقت نبوده، بلکه یک راه حل بلند مدت است.
نظرات خوانندگان گوانچا:
یک شهرستان کوچک در شمال سیچوان (川北小县):
وقتی غرب رو به زوال است، شرق در حال توسعه است. جهان به G7 محدود نمی شود.
آرام و صلح آمیز (心水自闲):
تحولات اوضاع بین‌الملل، قضاوت راهبردی رئیس شی جین پینگ را درباره تغییرات عمده‌ای که در یک قرن گذشته دیده نشده است، کاملاً تأیید کرده است!
Аlex 2010 (阿历克斯2010):
چین از توسعه انسانی حمایت می کند. در این میان، ایالات متحده تنها بلا و جنگ و درگیری می آورد و هژمونی و حقارت خود را نشان می دهد.
guan_15637699681152:
تا زمانی که چین و روسیه با یکدیگر همکاری کنند، هیچ آشوبی در جهان وجود نخواهد داشت.
oldoffice:
سخنرانی رهبر ما پاسخی بود به بدبینایانی که از منافع ابدی صحبت می کنند و نه از دوستی ابدی بین کشورها. منافع ابدی در چیست؟ در هماهنگی زندگی با و توسعه مشترک، مگر نه؟ غرب درک بسیار سطحی از منافع دارد.
guan_15661096701051:
همکاری چین و روسیه به مردم جهان سوم امید می بخشد.
guan_16597713432351:
واقعیت خشن بین المللی، چین و روسیه را متحد کرده است. صرف نظر از اختلافات بین ما، ما رفقای صمیمی در یک سنگر هستیم و با هم در برابر دشمنی مهیب می جنگیم!
guan_15706325292108:
پوتین در موضوع تایوان واقعاً به ما هم عقیده است. به هیچ وجه کلمات وی مبهم نیست، مانند برخی افراد.
guan_15725662492125:
شی جین پینگ خاطرنشان کرد که چین از مردم روسیه که در مسیر احیای ملی و حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه قدم گذاشته اند، حمایت می کند.
ژله تابستانی (夏天的果冻):
عدالت و برابری در جهان، مستلزم این است که دو کشور از یکدیگر دفاع کنند. هماهنگی جهانی، هدف سیاستمداران چینی از زمان های قدیم بوده است.
چکش زدن خوش آهنگ (锤声悠扬):
تحکیم روابط چین و روسیه، G7 را شوکه کرده است.
حرکت پنجم (第五步棋):
از زمان انقلاب اکتبر و انقلاب شین های در سال 1911، دوستی بین مردم چین و روسیه سابقه طولانی دارد و آنها همیشه در سخت ترین دوران دو کشور از یکدیگر حمایت کرده اند.
guan_15993737572095:
چین و روسیه می توانند مکمل یکدیگر در تحقیقات فناوری پیشرفته باشند و محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده و غرب را کاهش دهند. همه اینها چین و روسیه را قدرتمندتر خواهد کرد. حریفان نگران این هستند و از این رو اشتباهات بیشتری مرتکب می شوند.
Observer 2022 (观风者2022) :
این نه تنها یادآور قدرت روابط چین و روسیه است، بلکه پیامی برای ایالات متحده و کشورهای غربی است.
guan_16588112392118:
سطح بالای همکاری های دوستانه چین و روسیه، یک ضرورت استراتژیک دو کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала