Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

آنچه درباره پرتابگر ترموباریک "توس-2" روسی شناخته شده است و چه چیزی آن را بسیار ترسناک می کند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه پرتاب چندگانه توسوچکا
سامانه پرتاب چندگانه توسوچکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
در این هفته، جهان با افزودنی جدیدی به زرادخانه نظامی قدرتمند روسیه آشنا شد که ترس را در دل جنگجویان دشمن انداخت .
ویدئوی جدیدی که اخیرا توسط وزارت دفاع منتشر شده است، استقرار سیستم شعله‌انداز سنگین TOS-2 Tosochka روسیه را در منطقه درگیری اوکراین نشان می‌دهد، جایی که این سلاح قبلاً یک تشکیلات نظامی اوکراینی را از بین برده است. بنابراین TOS-2 دقیقاً چیست و چه چیزی آن را برای پیاده نظام و خودروهای زرهی سبک دشمن خطرناک می کند؟ TOS-2 جدیدترین سیستم تسلیحاتی "شعله افکن سنگین" روسی است که در اصل واحدهای توپخانه موشکی هستند که مهمات ترموباریک را شلیک می کنند، اولین آنها - TOS-1 Buratino - در دهه 1970 درجریان مداخله نظامی در افغانستان و در دهه 1980توسعه یافت.
سیستم توس -1 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
استقرار آخرین سیستم شعله افکن "توسوچکا"ی روسیه + فیلم
تفاوت بین TOS-1 و TOS-2 چیست؟
در حالی که TOS-1 و جانشین آن TOS-1A Solntsepyok هر دو بر روی شاسی تانک T-72 نصب شده اند، TOS-2 بر روی کامیون های زرهی تمام زمینی Ural 6x6 نصب شده است. TOS-2 با توجه به اینکه شاسی چرخ دار آن را چابک تر از مدل های قبلی خود می کند، بسیار سبک تر از آنها است و در مقایسه با وزن 46 تنی TOS-1A تنها 20 تن متریک است.
© Виталий Кузьмин
شعله افکن سنگین ТОС-2  - اسپوتنیک ایران
1/1
1/1
تجهیزات متقابل الکترونیکی جدید TOS-2 را قادر می سازد درجه ای از محافظت در برابر تسلیحات دقیق دشمن را داشته باشد و سیستم کنترل خودکار آتش روی آن باعث افزایش قابل توجهی در دقت می شود. TOS-2 همچنین به وسیله نقلیه بارگیری اختصاصی نیاز ندارد، زیرا این سیستم سلاح دارای جرثقیل لودر داخلی است.
برد سامانه TOS-2 چقدر است؟
نوع جدیدی از مهمات مورد استفاده به Tosochka اجازه می دهد تا اهداف را از فاصله دورتر مورد اصابت قرار دهد: در حالی که یک TOS-1A می تواند مهمات گرماباریک را در فاصله تا 6 کیلومتری از بالا به زمین پرتاب کند، TOS-2 می تواند در بردی از ارتفاع به پرواز درآید. حداقل 10 کیلومتر (تا 14 تا 15 کیلومتر، اگر برخی از کارشناسان نظامی باور داشته باشند).
© Alexey Malgavko
Heavy flamethrower system TOS-1A Solntsepyok during demonstration firing conducted at the 10th Russia Arms Expo international exhibition's opening - اسپوتنیک ایران
1/1
1/1
در حالی که TOS-1A 24 بشکه ای می تواند مساحتی تا 40000 متر مربع را به آتش بکشد، یک گلوله کامل از TOS-2 18 بشکه ای می تواند یک منطقه 60000 متر مربعی را به یک جهنم شعله ور تبدیل کند. مهمات ترموباریک مورد استفاده توسط TOS-2 این سیستم تسلیحاتی را به ابزاری عالی برای از بین بردن پیاده نظام دشمن، چه در فضای باز و چه در حفر شده، پاکسازی استحکامات دشمن، و برای تبدیل خودروهای زرهی سبک دشمن به انبوهی از ضایعات فلزی سوخته تبدیل کرده است.
روسیه چه تعداد پرتابگر موشک ترموباریک دارد؟
تعداد دقیق پرتابگرهای TOS-1 و TOS-2 روسیه در حال حاضر تنها بر اساس داده های منابع باز به سختی قابل اندازه گیری است، به خصوص زمانی که مقامات نظامی و امنیتی روسیه در بحبوحه درگیری های اوکراینی در حال انجام در مورد چنین موضوعاتی به طور قابل درک سخت گیری کرده اند.
© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه موشکی پرتاب چندگانه TOS-1A "سولنتسه لیوک"
سامانه موشکی پرتاب چندگانه TOS-1A سولنتسه لیوک - اسپوتنیک ایران
1/1
سامانه موشکی پرتاب چندگانه TOS-1A "سولنتسه لیوک"
1/1
سامانه موشکی پرتاب چندگانه TOS-1A "سولنتسه لیوک"
با این حال، در سال 2018، یک رسانه روسی گزارش داد که ارتش مسکو در آن زمان، انتظار می‌رفت بیش از 70 سامانه تسلیحاتی TOS-1A را دریافت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала