پوتین: سرکوب روسیه غیر ممکن است

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در کنفرانس خبری
پوتین در کنفرانس خبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که سرکوب روسیه غیر ممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز سه شنبه در پخش شبکه تلویزیونی "روسیه 24" اعلام کرد که اگر از تاریخ درس گرفته باشیم، آنوقت دیگر هیچ تلاشی برای سرکوب وجود نخواهد داشت.

وی در واکنش به اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در خصوص میل او به سرکوب وی اظهار کرد: "ما در روسیه یک ضرب المثل معروف داریم : یک قرن زندگی کن، یک قرن یاد بگیر. این تنها به رئیس جمهور بایدن مربوط نمی شود، بلکه در مجموع به نخبگان سیاسی ایالات متحده آمریکا مربوط می شود. می بایست یاد گرفت که به دیگران احترام گذاشت و آنوقت احتیاج به سرکوب هیچکسی نخواهد بود. تلاش برای اینکه همواره یک نفر را به هر بهانه ای و یا بدون دلیل سرکوب کرد، مسبب مشکلات می شود".

رئیس جمهور روسیه افزود که اشتیاق رئیس جمهور ایالات متحده به سرکوب رهبر روسیه مربوط نیست، بلکه موضع منافع کشور می باشد و سرکوب منافع روسیه غیر ممکن است.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: "من فکر می کنم که مسئله من نیستم. مسئله در منافع کشور است. و سرکوب منافع روسیه غیر ممکن است".

ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2023
پوتین گسترش ناتو را مورد انتقاد قرار داد
رهبر روسیه همچنین در توصیف همتای آمریکایی خود وی را یکی از کشته کار ترین سیاستمداران کنونی جهان نامید و خاطرنشان کرد که اگر آنها کار دیگری جز ساختن روابط خود با روسیه ندارند، این بد نیست.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه تصریح کرد: "من معتقدم که بایدن بدون شک در مجموع یکی از کار کشته ترین سیاستمداران در جهان می باشد، از لحاظ قرار داشتن در به قول معروف بالاترین سطوح قدرت. وی مدتهاست که در سیاست می باشد. البته که فرد باتجربه ای است و می داند که چه اهدافی را پیش روی خودش قرار دهد و چطور به آنها دست پیدا کند. اگر آنها بغیر از ساختن روابط با روسیه مسئله دیگری ندارند، این در مفهوم مشخص بد نیست".

ولادیمیر پوتین که امروز در پکن با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان دیدار کرده بود، در خصوص وی نیز تاکید کرد که او بلد است که برای منافع کشورش بجنگد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: "وی (اوربان) از جمله معدود سیاستمداران اروپایی می باشد که بلد است روی منافع خودش پافشاری کند، آنها این کار را مصرانه انجام می دهند و متعاقبا از دیدگاه من این کار را کاملا با درایت انجام می دهند".

به عقیده رهبر روسیه دیدگاه وی همیشه با نظرات اوربان همخوانی ندارد، ضمن اینکه آنها در "عرصه های کاملا متفاوتی" قرار دارند. با این وجود این امر مانع نمی شود که گفتگو کرد و راه حل مسائل مختلف را جستجو نمود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала