اولین بکارگیری نظامیان اوکراینی از موشکهای ATACMS

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
سناتور روس: نیروهای مسلح اوکراین در استان زاپاروژیه از موشکهای ATACMS استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری راگوزین سناتور روسیه از استان زاپاروژیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که نظامیان اوکراینی برای اولین بار در این استان از موشکهای آمریکایی ATACMSاستفاده کردند.
روز سه شنبه الکسی گانچارنکو نماینده مجلس اوکراین ادعا کرده بود که موشک های آمریکایی برد بلند ATACMS هم اکنون در اوکراین وجود دارند و از آنها برای حمله به شهر بردیانسک استان زاپاروژیه استفاده شده است. روزنامه Wall Street Journal به نقل از منابعی مطلع گزارش داده بود که تعداد محدودی موشک ATACMS در روزهای اخیر به شکل مخفیانه به اوکراین تحویل داده شده اند.

راگوزین اظهار کرد: "دیشب نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک های بالستیک برد بلند عملیاتی – تاکتیکی مجموعه ATACMS تولید ایالات متحده آمریکا، که بصورت مخفیانه ارسال آنها را انجام داده بودند، و برای اولین بار مورد استفاده قرار می گرفتند، به حاشیه شهر بردیانسک زاپاروژیه حمله کردند".

ATACMS  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
تایید مجلس اوکراین از حضور موشک های آمریکایی ATACMS در این کشور
راگوزین همچنین تصویری از بخش جنگی انفجاری V74 موشک های ATACMSمنتشر نمود. این سناتور تاکید کرد که هر یک از این موشک ها بمب های خوشه ای را بخش جنگی خود حمل می کنند که با 275 عامل جنگی انفجاری M74 پر شده اند.
پیشتر ولادیمیر راگوف رئیس جنبش اجتماعی "ما با روسیه هستیم" زاپاروژیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که بمب های خوشه ای M74 موشک های بالستیک ATACMS بعد از حملات دیشب نیروهای مسلح اوکراین در شهر بردیانسک استان زاپاروژیه کشف شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала