گزارش و تحلیل

چرا ایران از ورود مستقیم به درگیری فلسطینی ها و اسرائیل پرهیز می کند؟

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2023
اشتراک
خوب ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ایران و اسرائیل مرز مشترکی ندارند تا ایران بتواند چنین کاری را انجام دهد.
سوالی که برخی این روزها مطرح می کنند این است که چرا ایران مستقیما وارد جنگ میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها نمی شود ولی مدام خواهد اسرائیل باید نابود شود؟
خوب ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ایران و اسرائیل مرز مشترکی ندارند تا ایران بتواند چنین کاری را انجام دهد و البته اگر چنین مرزی وجود داشت به احتمال زیاد اسرائیل هم شانس آن را داشت که بر علیه ایران اقدامی انجام دهد.
از سوی دیگر مشاهده می کنیم که امروزه اسرائیلی ها تلاش مذبوحانه ای را انجام می دهند تا به هر ترتیبی شده پای ایران را به جنگ باز کنند.
اسرائیلی ها باور دارند اگر پای ایران به جنگ با آنها باز شود ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی به حمایت از آنها خواهند پرداخت و با ایران وارد جنگ خواهند شد.
از زمانی که نتانیاهو برای اولین بار در اسرائیل به قدرت رسید تا به حال وی دو هدف داشت یکی کشاندن آمریکا به جنگ با ایران و دیگری بیرون راندن فلسطینی های باقی مانده در سرزمین های اشغالی و وادار کردن آنها به کوچ کردن به اردن و مصر.
الان هم وی امیدوار است که بتواند این دو نقشه خود را محقق کند.
حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
امیرعبداللهیان خواستار استفاده چین از ظرفیت خود برای توقف حملات اسرائیل شد
اسرائیلی ها در بسیاری توطئه ها بر علیه ایران مشارکت داشتند وحتی بسیاری باور دارند حمایت آنها از گروه های تروریستی و جدایی طلب سال گذشته منجر به کشته شدن ده ها شهروند ایرانی شد.
وهمچنین حمایت آنها از گروه های تروریستی که اقدامات تروریستی در ایران انجام دادند منجر به کشته شدن ده ها شهروند و دانشمند وشخصیت سیاسی و نظامی ایرانی شد.
اسرائیلی ها همچنین با حمایت از رسانه هایی که به دنبال ایجاد فتنه در ایران بودند وهستند و امروزه سنگ اسرائیل را به سینه می زنند عملا با فضاسازی های دروغین خود موجبات ایجاد تنش های متعدد درون ایران شده اند.
پس اگر ایران به حماس کمک کرده باشد تا حماس بر علیه اسرائیل عملیاتی انجام دهد عملا به نوعی تلافی آن کار اسرائیل به حساب می آید.
البته ایران هم به نوبه خود تلافی موردی کارهای تروریستی که بر علیه ایران انجام شده را نموده اما چون رسانه های وابسته به غرب و اسرائیل روی این مسایل سرپوش گذاشتند تا روحیه اسرائیلی ها و متحدین شان خراب نشود عملا بسیاری از این اتفاقات مسکوت ماندند ولی خوب ماجرای طوفان الاقصی چیزی نبود که بتوان آن را مخفی کرد.
گویند "چیزی که عوض دارد گله ندارد".
 سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
ایران درخصوص عواقب ادامه جنایات در غزه هشدار داد
با توجه به اینکه مرز مشترکی میان ایران و سرزمین های اشغالی فلسطین وجود ندارد عملا بحث اینکه چرا ایران وارد جنگ مستقیم با اسرائیل نمی شود یک بحث انحرافی است، به هر حال ارتباط زمینی برای تامین لجستیک نیروها ابتدایی ترین اصل یک جنگ به حساب می آید.
از سوی دیگر علیرغم اینکه ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد ولی نباید فراموش کرد که اسرائیل کشوری عضو سازمان ملل به حساب می آید و شروع هرگونه عملیات از طرف ایران برعلیه اسرائیل به نوعی تخلف از منشور سازمان ملل به حساب می آید.
ایران از نظر مقررات بین المللی در صورتی که مورد حمله مستقیم اسرائیل قرار گیرد می تواند واکنش متقابل نشان دهد و خوب اسرائیلی ها هم این مساله را به خوبی می دانند و به همین دلیل آنها هم مستقیم وارد درگیری با ایران نمی شوند.
بدیهی است در صورتی که اسرائیلی ها به ایران حمله کنند و یا اقدام به حمله به ایران کنند آنوقت شرایط فرق می کند و ایران رسما حق آن را پیدا می کند تا واکنش نشان دهد و خوب بررسی روند صنعت تسلیحاتی ایران نشان می دهد که ایرانی ها خود را برای چنین شرایطی آماده کرده اند، یعنی در صورتی که اسرائیل و یا متحدین اسرائیل بخواهند به ایران حمله کنند آنوقت ایران هم توان آن را دارد که واکنشی بسیار شدید تر نشان دهد.
در حالی که شرایط جغرافیایی ایران به گونه ای است که اسرائیلی ها و یا آمریکایی ها برای انجام هرگونه عملیاتی نیاز به آن دارند که هواپیماهای خود را به پرواز در بیاورند تا بتوانند از زاویه های مناسب به تاسیسات ایران حمله کنند، شرایط جغرافیایی اسرائیل و یا اماکن استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به گونه ای است که به راحتی برای ایران در دسترس می باشند وخیلی راحت ایران می تواند آنها را با خاک یکسان کند و علیرغم ادعاهای تبلیغاتی کذایی اسرائیل و آمریکا در باره سامانه های دفاعی خود تجربه نشان داده که ایران به راحتی می تواند این سامانه ها را نابود کند.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
آمریکا برای جلوگیری از ورود ایران به درگیری هواپیماهای خود را به خاورمیانه اعزام می کند
اما نکته مهم در این ماجرا این است که مشکل ایران با مردم یهود و یا فلسطینی ها نیست و اگر ایران بخواهد چنین حمله ای را انجام دهد احتمالا تعداد زیادی از مردم بی گناه یهودی و فلسطینی آسیب خواهند دید، مشکل ایران با سیاستمداران صهیونیست و سیاست آپارتاید عنصری آنها است واین ساختار آپارتاید با حمله نظامی قابل نابودی نیست بلکه با سیاست قابل نابود شدن می باشد.
ایران هیچ وقت به دنبال نابودی و یا کشتار یهودیان نبوده و همیشه به دنبال آن بوده که فقط احقاق حق انجام شود و حق ملت مظلوم فلسطین پایمال نشود.
بحث پیشنهاد رهبری برای ایجاد یک دولت با دو ملت با راه اندازی یک رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل هم در این راستا می باشد و نسبتا بهترین راه حل برای کل بحران به حساب می آید و نشان می دهد هدف ایران نابودی یهودی ها نیست بلکه ایجاد شرایط امن برای زندگی مسالمت آمیز یهودی ها و فلسطینی ها در شرایط مساوی و عادلانه و حفظ حقوق انسانی آنها در این منطقه می باشد.
ایران هم از این نکته غافل نیست و به این دلیل می باشد که امروزه از افتادن در دام اسرائیل پرهیز می کند و نه خود نه همپیمانانش مستقیم وارد جنگ نمی شوند چون می دانند اگر چنین اتفاقی رخ دهد به ضرر فلسطینی ها خواهد بود و همه توجه ها به سمت درگیری ایران و اسرائیل متمرکز خواهد شد و در آن شرایط صهیونیست ها فرصت آن را پیدا خواهند کرد تا یک هلوکاست بر علیه فلسطینی ها به راه بیاندازند.
آمریکا یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2023
داده نمایی
آمریکا به چه کسانی بیشترین سلاح را می فروشد؟ + داده نمایی
توجه داشته باشید وقتی که از عبارت صهیونیست ها استفاده می کنیم به این دلیل می باشد که همه یهودی ها صهیونیست نیستند بلکه برخی یهودی ها و حتی غیر یهودی ها (مثل بسیاری نمایندگان کنگره آمریکا و رئیس جمهوری این کشور که رسما خود را یک صهیونیست معرفی می کند) هستند که صهیونیست می باشند و آنها به دنبال اهداف خاصی هستند که یکی از آنها تکرار هلوکاست و کشت و کشتار وقتل عام فلسطینی ها و مردمان دیگر کشورها می باشد.
فراموش نکنید فرقی ندارد شما مردمان بی گناه را در کوره آتش سوزی بکشید و یا با موشک و خمپاره و بمب های فسفری و یا ناپالم و یا اتمی و یا ... بکشید، کشتار کشتار است.
آن کاری که امروزه اسرائیل با فلسطینی ها انجام می دهد چه فرقی با کاری که اروپایی ها در جنگ جهانی دوم با یهودی ها انجام دادند دارد؟
امروزه هم علیرغم تلاش گسترده اسرائیل و کشورهای غربی حامی آن برای توجیه و سرپوش گذاشتن روی جنایاتی که اسرائیل در غزه بر علیه غیر نظامیان مرتکب می شود ولی مشاهده می کنیم فضای جامعه جهانی به شدت بر علیه اسرائیل ومتحدین اش است وهمین که ایران موفق شده با تحرکات دیپلماتیک خود این فضا را بر علیه اسرائیل تحریک کند به خودی خود یک موفقیت و پیروزی در جنگ دیپلماتیک بر علیه اسرائیل به حساب می آید.
تصور برخی مبنی بر اینکه حتما جنگ باید جنگ نظامی باشد تصوری قدیمی بیش نیست، امروزه جنگ های نوین به اشکال مختلف از سیاسی گرفته تا اقتصادی تا رسانه ای تا... تبدیل شده اند و ایران امروزه در این جنگ ها بر علیه اسرائیل پیشگام است وعملا می توانیم بگوییم ایران در عرصه های بین المللی در حال جنگ تمام عیار بر علیه اسرائیل می باشد و سوالی که در تیتر این مقاله مطرح شده یا انحرافی است و یا اینکه توسط افراد غیر مطلع از واقعیت های جهانی مطرح می گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала