آمریکا برای جلوگیری از ورود ایران به درگیری هواپیماهای خود را به خاورمیانه اعزام می کند

پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا هواپیماهای نظامی خود را به خاورمیانه منتقل می کند تا از گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل در منطقه جلوگیری کند و ایران و سایر طرف ها را از مشارکت احتمالی در عملیات جنگی باز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه آمریکایی ایر فورس تایمز به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون منتشر کرده است.
پیش از این، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکوم) گزارش داده بود که جنگنده های آمریکایی F-15E Strike Eagle برای "تقویت مواضع ایالات متحده" وارد خاورمیانه شده اند.
این نشریه می نویسد: "انتظار می‌رود که (هواپیماهای نظامی که قبلاً به اسرائیل وعده داده شده بود) ... به هواپیماهای پیشرفته‌تر از جمله جنگنده‌های F-35 Lightning II، F-15 Eagle و F-16 Fighting Falcon ملحق شوند تا از پیوستن ایران و سایر گروه های شبه نظامی که مخالف اسرائیل هستند به عملیات جنگی جلوگیری شود"
این هفته ناو هواپیمابر آمریکایی جرالد فورد با یک گروه ضربتی وارد شرق مدیترانه شد. کاخ سفید تاکید کرد که استقرار آن در منطقه باید طرف های ثالث را از تشدید تنش در اطراف اسرائیل باز دارد. علاوه بر ناو هواپیمابر، ناو گروه تهاجمی شامل یک رزمناو موشکی و چهار ناوشکن است که سلاح های موشک هدایت شونده را حمل می کنند. رسانه ها گزارش دادند که ممکن است ایالات متحده دومین ناو هواپیمابر را به سواحل اسرائیل بفرستد.
جنگنده های آمریکایی وارد خاورمیانه شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
جنگنده های آمریکایی وارد خاورمیانه شدند
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. به دنبال آن اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به این منطقه و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرده است.
صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک به سوی این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، رزمندگان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. به دنبال ارتش اسرائیل نیز آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه را اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشته و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. چندین کشته و مفقود روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست درگیریهای مسلحانه را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала