ایران خواهان اقدام فوری کشورهای اسلامی برای جلوگیری از نسل کشی در غزه شد

ایران عراق
ایران عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر عراق اعلام کرد که رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌کشی در حال انجام در این منطقه نیازمند اقدام فوری از سوی همه امت اسلامی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز شنبه با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نسبت به اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم بی‌گناه غزه ابراز نگرانی کرد.

ابراهیم رئیسی تاکید کرد: "رژیم اسرائیل می‌کوشد با مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک انتقام شکست خود از نیروهای مقاومت در میدان نبرد را از غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه بگیرد".

رئیس جمهور ایران همچنین قطع آب و برق و جلوگیری از ارسال سوخت و غذا به نوار غزه را مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

رئیس دولت ایران خاطرنشان کرد: "رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌ کشی در حال انجام در این منطقه نیازمند اقدام فوری از سوی همه امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده اقدام مشترک با عراق و همه کشورهای اسلامی دیگر است".

ایران عمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
"طوفان الاقصی" شمشیری بود که با تشدید جنایالت اسرائیل از غلاف در آمد
نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که آنچه امروز در غزه در حال رخ دادن است یک نسل‌کشی دسته جمعی و در تلافی شکست بزرگی است که اسرائیل در میدان از مجاهدان مقاومت متحمل شده است.

السودانی تصریح کرد: "مقامات رژیم اسرائیل به‌ دنبال آن هستند که خشم خود را بر سر غیرنظامیان بی‌گناه خالی کنند و از همین رو همه کشورهای اسلامی موظف هستند برای توقف این روند از همه ظرفیت‌های خود بهره بگیرند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала