اعتراض به رسانه انگلیسی بخاطر تروریست نخواندن حماس + ویدئو

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthاستعفای خبرنگار بی‌بی‌سی در اعتراض به تبعیض‌ در این رسانه
استعفای خبرنگار بی‌بی‌سی در اعتراض به تبعیض‌ در این رسانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
بر روی درب و دیوارهای ساختمان مرکزی رسانه رادیو - تلویزیونی در لندن در اعتراض به تروریستی نخواندن حماس رنگ سرخ ریخته شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی Sky News روز شنبه گزارش داد که به درب ها و دیوار های مقر شرکت رادیو تلویزیونی بی بی سی در لندن به دلیل اینکه از نامیدن اعضای گروه حماس بعنوان "تروریست" خودداری کرده بود، رنگ سرخ ریخته شد.
پیشتر بی بی سی بدلیل خودداری از تروریستی نامیدن حماس با امواج انتقادات روبرو شده بود. گرانت شاپس وزیر دفاع انگلستان نیز با توصیف کردن موضع این رسانه بعنوان "شرایطی در مرز آبروریزی" نیز در بین افرادی بود که از این اقدام رسانه مطرح این کشور علنا انتقاد کرده بود.

در خبر این شبکه تلویزیونی آمده است: "درب های شیشه ای و پیاده رو ها در بیرون مقر بی بی سی در لندن با زنگ قرمز پوشانده شده بودند... در روزهای اخیر بی بی سی به این دلیل که در حین پوشش اخبار جنگ اسرائیل و حماس, اعضای این جنبش را تروریست نخوانده بود، با انتقاداتی روبرو شده بود".

این شبکه گزارش داده است که د راستای این رخداد پلیس لندن نیروهای خود را برای گشست زنی در کنار این ساختمان مستقر کرده و موانعی در روبروی درب ورودی این ساختمان ایجاد شده اند.
پلیس لندن نیز به نوبه خود اعلام کرده است که تا کنون این رخداد را با هیچ گروه معترضی مرتبط ندانسته است، این در حالیست که به گفته Sky News، در نزدیکی مقر این رسانه تظاهرات چند هزار نفری در حمایت از فلسطین برگزار شده بود.
Участники акции и марша в поддержку палестинцев в Лондоне, Великобритания - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در لندن + ویدئو
گفتنی است، صبح روز شنبه 7 اکتبراسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است. اسرائیل در مقیاس وسیع و همچنین با روش های نسبتاً بی رحمانه پاسخ می دهد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت در نوار غزه به حالت تعلیق درآمد.

مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала