پوتین از ارسال تسلیحات اوکراین به خاورمیانه خبر داد

© Sputnik / Sergey Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2023
اشتراک
پوتین بیان کرد که من شک ندارم که تسلیحات اوکراین به خاورمیانه رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به قرقیزستان در اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت که این احتمال وجود دارد که سلاح های اوکراین از طریق بازار سیاه به خاورمیانه رسیده باشد.
وی گفت: من شک دارم که محموله های تسلیحاتی از اوکراین مستقیما ارسال شده باشد، اما شک ندارم که تسلیحات از اوکراین فروخته شده باشد چون سطح فساد در اوکراین بسیار بالا است. بازار سیاه تسلیحات به گونه ای در حال توسعه است که افراد زیادی مایل به خرید تسلیحات هستند و در اوکراین افراد زیادی می خواهند تسلیحات بفروشند.
به گفته رئیس دولت روسیه، "هر چیزی که می تواند فروخته شود، فروخته می شود." اما او تردید دارد که چنین تصمیماتی در سطح رهبری اوکراین گرفته شود.
وی افزود: اگر اسلحه فروخته می شود، اسلحه را می فروشند. علاوه بر این، اوکراینی ها آن را به روسیه می فروشند، اگر آن را در روسیه بفروشند، من از هیچ چیز تعجب نمی کنم. و در بازار بین المللی از طریق کشورهای آفریقایی و خاورمیانه، بی شک این اسلحه ها را می فروشند.
پوتین در مورد تشدید درگیری اعراب و اسرائیل خاطرنشان کرد که اسرائیل با حمله بی سابقه ای مواجه است و اسرائیل به این حمله در مقیاس وسیع و "همچنین با روش های کاملاً وحشیانه" پاسخ می دهد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2023
پوتین: اسرائیل با یک حمله بی سابقه روبرو شده است
گفتنی است، صبح روز شنبه 7 اکتبراسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.

شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است. اسرائیل در مقیاس وسیع و همچنین با روش های نسبتاً بی رحمانه پاسخ می دهد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت در نوار غزه به حالت تعلیق درآمده است.
اتحادیه کشورهای عرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
نماینده اتحادیه عرب: مواضع روسیه در قبال فلسطین بسیار سنجیده است
تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. از جمله، در مورد چندین کشته و مفقود شدن اتباع روسیه و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала