نماینده اتحادیه عرب: مواضع روسیه در قبال فلسطین بسیار سنجیده است

© Sputnikاتحادیه کشورهای عرب
اتحادیه کشورهای عرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
نماینده اتحادیه عرب گفت که روسیه یکی از سنجیده ترین مواضع بین‌المللی را در قبال مسئله فلسطین دارد.
به گزارش اسپوتنیک، مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب گفت که روسیه یکی از سنجیده ترین مواضع بین‌المللی را در قبال مسئله فلسطین دارد.
مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه کشورهای عربی گفت: موضع روسیه یکی از سنجیده ترین مواضع بین المللی در قبال مسئله فلسطین است.
وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک افزود: در پس‌زمینه جنون محکومیت مردم فلسطین توسط کشورهای غربی، فدراسیون روسیه موضعی سنجیده و متعادل اتخاذ می‌کند که از مشکل واقعی سخن می‌گوید و به ریشه‌ها و عوامل واقعی در پشت این همه جنایت و تجاوز اشاره می‌کند.
العکلوک گفت که روسیه به نقش فعال نیازی دارد تا "این جهان را متوازن تر سازد تا مردم فلسطین به حقوق خود دست یابند، تجاوزات متوقف شود و ایمان بیشتری به قوانین و عدالت بین‌المللی وجود داشته باشد."
مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب نیز دلیل تردید برخی کشورهای عربی در خصوص تصمیمی که در نشست شب گذشته اتحادیه عرب در قاهره درباره فلسطین اتخاذ شد را فاش کرد.(اتحادیه عرب تصمیم سنجیده ای گرفت و فقط اسرائیل را محکوم نکرد. 5 کشور عربی از این تصمیم راضی نبودند.)
نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: عراق، سوریه، الجزایر، تونس و لیبی در مورد این تصمیم اتحادیه عرب تردید دارند، زیرا آنها معتقدند که این تصمیم حاوی نقاط برابری بین قربانی و جلاد، بین متجاوز و قربانی است. در حالی که اسرائیل با استفاده از هزاران تن مواد منفجره کل مناطق مسکونی فلسطینیان را ویران کرد.
وی تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است به عنوان جنایات نسل کشی که توسط جامعه بین المللی تعریف شده است، محسوب می شود. اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما این حق را از مردم فلسطین سلب می‌کند.
وزیر خارجه عربستان درباره دعوت زلنسکی به نشست اتحادیه عرب توضیح داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
وزیر خارجه عربستان درباره دعوت زلنسکی به نشست اتحادیه عرب توضیح داد
به گفته نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب، علیرغم اهمیت این موضع به عنوان یک موضع سیاسی سنتی اعراب، فلسطین برای تصویب قطعنامه ای در محکومیت اشغالگری اسرائیل خواستار تشکیل جلسه فوری اتحادیه عرب نشد، بلکه برای اتخاذ تدابیر واقعی در سطوح سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی برای توقف تجاوزات اسرائیل به فلسطین و شهروندان در نوار غزه خواستار برگزاری این نشست شد. پس از 75 سال نکبت و ظلم به مردم فلسطین، پس از 56 سال اشغال اسرائیل، اسرائیل از پاسخگویی به هرگونه ابتکار صلح عربی، روسی، چینی یا هر طرح صلح دیگری برای ایجاد کشوری برای مردم فلسطین در سرزمین خود خودداری می کند. این ریشه همه مشکلات، تشدید و تهاجم است.
وی با ابراز امیدواری از ایفای نقش کشورهای عربی در پایان دادن به تجاوزات و کمک به مردم فلسطین، تاکید کرد: تا زمانی که مردم فلسطین به حق آزادی و تعیین سرنوشت خود نرسند، هیچ امنیت، صلح و ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала