بلژیک چندین فروند F-16 را به اوکراین عرضه خواهد کرد

© AP Photo / Mindaugas KulbisИстребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото
Истребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
وزیر دفاع بلژیک، روز چهارشنبه تایید کرد که این پادشاهی از سال 2025 "چندین" اف-16 را به اوکراین عرضه خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دیوید کلارینوال، معاون نخست وزیر بلژیک، گفته بود که این کشور با اصرار جناح لیبرال در کابینه، همچنان امکان انتقال دو تا چهار هواپیما به کی یف را در سال 2024 بررسی خواهد کرد.
رادیو RTL گزارش داد: "لودیوین ددوندر" وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که از سال 2025 چندین فروند F-16 بلژیکی بسته به ساخت قابلیت‌های جدید F-35 این کشور به اوکراین ارسال خواهد کرد".
به گفته وزیر دفاع بلژیک، این کشور همچنین به آموزش خلبانان اوکراینی ادامه خواهد داد.
روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل ... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала