با وجود اینکه حماس اسرائیلی ها را در گروگان نگه داشته ، عملیات نظامی در نوار غزه همچنان ادامه دارد

© AFP 2023 / Ahmed Zakout با وجود اینکه حماس اسرائیلی ها را در گروگان نگه داشته ، عملیات نظامی در نوار غزه همچنان ادامه دارد
با وجود اینکه حماس اسرائیلی ها را در گروگان نگه داشته ، عملیات نظامی در نوار غزه همچنان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
اختصاصی
لیور بن دور، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک عربی چنین گفت: "عملیات نظامی در نوار غزه با وجود اینکه اعضای حماس اسرائیلی‌ها را در گروگان نگه داشته اند، ادامه دارد.
وی گفت: اسرائیل بر ادامه عملیات نظامی تا دستیابی تل آویو به اهداف راهبردی خود علیه سازمان های تروریستی حماس و جهاد اسلامی اصرار دارد. رادیکال های این گروه ها افراد بی گناه از جمله کودکان و زنان را به قتل می رسانند و از روش های مغایر با اسلام استفاده می کنند. ما به نوبه خود نه تنها در راستای منافع اسرائیل، بلکه به نفع تمامی ساکنان منطقه عمل می کنیم.
تروریست ها با ارتکاب چنین جنایاتی مرتکب اشتباه می شوند، زیرا آنها به هدف مشترک فلسطینی ها خدمت نمی کنند و به آشتی و مصالحه با تل آویو کمک نمی کنند. آنها می خواهند بر روی ویرانه های کشور ما یک کشور فلسطینی ایجاد کنند، نه در کنار آن، و به همین دلیل است که ما قصد همکاری با آنها را نداریم - آنها را در هم می کوبیم و پیروز می شویم.
شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی در بیمارستان ها، مساجد و مدارس مخفی شده اند و معتقدند اسرائیل اقدامی نخواهد کرد. با این حال، این ما را متوقف نخواهد کرد، زیرا اکنون این مکان ها اهداف قانونی تل آویو هستند.
تنش اسرائیل و فلسطین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
لحظه به لحظه با تنش اسرائیل و فلسطین، آغاز عملیات گسترده اسرائیل در نوار غزه + تصاویر
ما مصمم به پاکسازی غزه از تروریسم هستیم، اما من نمی دانم عملیات زمینی چگونه توسعه خواهد یافت. اهداف اصلی آن جلوگیری از تمامی سناریوهای احتمالی حملات تروریستی به خاک اسرائیل، رفع هرگونه تهدید و تامین امنیت در کشور ما برای سالهای طولانی است. آماده مقابله با دشمن در هر جبهه ای هستیم و امکان بازگشت به مذاکرات تنها پس از دستیابی به اهداف عملیات نظامی در نوار غزه ظاهر خواهد شد.
هنگام حمله به یک منطقه محاصره شده و به ویژه ساختمان هایی که تروریست ها در آنها پنهان شده اند، در نظر می گیریم که ممکن است اسرای اسرائیلی در نزدیکی این مکان ها وجود داشته باشند. اما ما مصمم هستیم که جنگ را برای رسیدن به همه اهداف خود ادامه دهیم.
در رابطه با کمک جامعه بین المللی به میان می آید، ایالات متحده متحد نزدیک ما است. با این حال، بسیاری از کشورهای دیگر نیز از ما حمایت می کنند، با مبارزات ما همبستگی می کنند و می دانند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.
شهروندان اسرائیلی می دانند که کشورشان با یک جنگ طولانی مواجه است. با این حال، ما از نظر اقتصادی و سیاسی برای این امر آماده هستیم، ما حاضریم هر بهایی را برای تضمین آینده امن اسرائیل بپردازیم".
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت بدتر شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала