واشنگتن: اطلاعاتی دال بر دخالت ایران در حمله حماس به اسرائیل نداریم

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
اشتراک
مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت مقامات آمریکایی معتقدند که ایران مدت‌هاست از گروه فلسطینی حماس حمایت می‌کند، اما واشنگتن هیچ اطلاعاتی درباره دخالت تهران در حمله روز شنبه به اسرائیل ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "جان کربی" روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت:" ایران مدت هاست از حماس و دیگر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه حمایت می کند".
کربی افزود: "بنابراین در این رابطه، می‌توانیم فرض کنیم که ایران با آنچه اتفاق افتاده ارتباطی دارد. با این حال، ما داده‌ای نداریم که نشان‌دهنده دخالت مستقیم ایران در این نوع حملات باشد".
پیش از این یک نشریه غربی با اشاره به نمایندگان ارتش اسرائیل عنوان کرد، اسرائیل هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در حملات اخیر حماس به این کشور ندارد.
Обломки зданий, пострадавших в результате ракетных ударов ВС Израиля по Газе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
رسانه: اسرائیل مدرکی دال بر دست داشتن ایران در حملات حماس ندارد
به نوشته این نشریه، سرگرد نیر دینار سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: "ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران پشت این حمله بوده است نداریم، اما اسرائیل نیز اطلاعات لازم برای پیش‌بینی این حمله را نداشت". اما او همچنین افزود که "100% مطمئن است که ایرانی ها تعجب نمی کنند". نیر دینار گفت: "فقط به این دلیل که شما چنین شواهدی ندارید، لزوماً به این معنا نیست که ایران پشت آن نیست".
ارتش اسرائیل "وضعیت آمادگی برای جنگ" را اعلام و آغاز عملیات تلافی جویانه "عملیات شمشیر آهنین" را عنوان کرد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، عملیات فلسطینی ها در نزدیکی غزه را واکنشی به اقدامات تجاوزکارانه مقامات اسرائیلی به مسجد الاقصی در مرکز بیت المقدس خواند. وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، فراخوان اجباری سربازان ذخیره به ارتش را تایید کرد و دستور داد تا "وضعیت امنیتی ویژه" در سراسر کشور ایجاد شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала